تولید بیش از ۱۱.۲ میلیون تن شمش فولاد در هشت ماهه امسال
بررسی عملکرد تولید هشت ماهه شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی ایران حاکی از آن است که تا پایان آبان ماه تولید شمش فولادی در کشور با 17 درصد رشد در همسنجی با پارسال به 11 میلیون و 223 هزار و 10 تن رسید.

به گزارش  چیلان ، در آبان ماه امسال نیز یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۶۷۱ تن شمش فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با آبان ماه پارسال ۲۹ درصد رشد داشت.

در هشت ماهه امسال، تولید فولاد اسلب در گروه فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) به پنج میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۲۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

بر پایه این گزارش، در مدت یاد شده تولید فولاد در شرکت های خوزستان (اسلب، بلوم و بیلت فولاد) به ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۶۲ تن رسید که در مجموع رشد پنج درصدی به ثبت رساند.

همچنین تولید بلوم در ذوب آهن اصفهان با یک درصد رشد در این مدت به یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۱ تن رسید.

در شرکت فولاد آلیاژی ایران، بلوم با ۱۲ درصد رشد به ۲۷۹ هزار و ۹۷ تن رسید، ولی تولید بیلت گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۳۷ درصد نزول به ۳۷ هزار و ۴۹ تن کاهش یافت.

برپایه این گزارش، تا پایان آبان ماه امسال بیلت در شرکت فولاد کاوه جنوب به میزان ۵۴۵ هزار و ۴۶۵ تن تولید شد و تولید آن در شرکت فولاد خراسان به ۴۹۸ هزار و ۷۸۶ تن و در طرح ثامن چادرملو ۱۹۰ هزار و ۵۶۶ تن رسید.

محصولات فولادی نیمه نهایی در چهار شکل شمش، بیلت، بلوم و اسلب تولید می شوند که برای تبدیل شدن به محصول نهایی بایستی یک یا چند مرحله‌ی دیگر فرآوری شوند.

شمش های فولادی در طول کمتر از ۲ متر و به شکل ذوزنقه تولید می شود؛ بیلت بر خلاف شمش طویل است و سطح مقطع آن دایره یا مربعی با عرضی کمتر از ۱۵سانتیمتر است و اگر عرض بیلت ( شمشال ) بیش از ۱۵سانتیمتر (یا سطح مقطع بیش از ۲۳۰سانتیمتر مربع ) باشد، آن را بلوم می‌نامند.

اسلب بر خلاف بلوم و بیلت مربعی نیست بلکه مستطیلی است و برای ساخت ورقهای فولادی، صفحه و … استفاده می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
منبع : خبرگزاری ایرنا
شناسه مطلب : 15682
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی