یک بام و دو هوای واگذاری فولاد اکسین
چند وقتی است که موضوع واگذاری فولاد اکسین بر سر زبان ها افتاده و اکنون جدال بر سر تصاحب این کارخانه بالا گرفته است. متقاضیان خرید سهام فولاد اکسین فولاد خوزستان و فولاد مبارکه هستند.

به گزارش  چیلان ، استاندار خوزستان به تازگی در نشست دبیرخانه شرکت‌های نوردی استان با اشاره به برخی مباحث اخیر در مورد واگذاری شرکت فولاد اکسین خوزستان به خارج از استان گفته بود: اجازه نمی‌دهیم شرکت فولاد اکسین به خارج از استان واگذار شود.

وی در این نشست همچنین اظهار داشت: منافع شرکت فولاد اکسین متعلق به خوزستان است و واگذاری آن به خارج از استان قابل پذیرش نیست و در جریان برنامه‌های سفر معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه نیز این موضوع را با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت مطرح کردم.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام شرکت‌های فولادی در استان خاطرنشان کرد: اولویت ما باید منافع جمعی شرکت‌های فولادی باشد و هدفمان رونق همه جانبه در این صنعت باشد.

شریعتی ادامه داد: انتظار می‌رود شرکت‌های فولادی در استان در مراودات و کارهای تجاری خود این اصل را مد نظر قرار دهند چرا که در غیر این صورت همه ضرر خواهند کرد.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: آمادگی داریم برای کاهش و حل مشکلات شما در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم

به نظر می رسد این صحبت ها پس از مطرح شدن خرید سهام شرکت فولاد اکسین توسط فولاد مبارکه و در راستای آن بوده است. پیش از این بهرام سبحانی از تداوم مذاکرات برای خرید فولاد اکسین توسط فولاد مبارکه به  چیلان  گفته بود. وی در این مصاحبه گفته بود خرید سهام فولاد اکسین در راستای تکمیل زنجیره ارزش در فولاد است.

حال باید دید این مذاکرات به کدام سمت و سو رفته و این شرکت فولادی به کدام فولادساز می رسد.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۲
شناسه مطلب : 15686
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی