آینده روشن پیش روی فولاد اکسین
معاون وزیر کار در بازدید از فولاد اکسین بر پیگیری موضوع عدم واگذاری و تجمیع سهام فولاد اکسین تاکید کرد.

به گزارش  چیلان ، دکتر علی سرزعیم، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری به استان خوزستان از شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه بازدید کرد. وی در این بازدید، با حضور در شرکت فولاد اکسین خوزستان که در این بازدید دکتر بحرینی معاونت اقتصادی استانداری خوزستان و مهندس محمدپور مدیرکل کار، تعاون و رفاه استان نیز وی را همراهی می کردند گفت: وجود زنجیره ارزش ورق های فولادی و لوله سازی در مجموعه اقتصادی وزارت کار، عامل مهمی برای عدم فروش سهام شرکت فولاد اکسین است.

دکتر سرزعیم، معاون امور اقتصادی وزارت رفاه همچنین در بخشی از صحبت های خود به ارائه انتظارات و برنامه های وزارت رفاه در شرکت های زیر مجموعه پرداخت و برای حل مشکلات پیش روی شرکت فولاد اکسین قول مساعدت و همکاری داد.

همچنین در این دیدار، دکتر بحرینی معاون اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه اقتصاد کشور متاثر از اقتصاد استان خوزستان است گفت: فولاد یکی از صنایع  مهم و استراتژیک کشور و استان بوده که با توجه به منابع انرژی موجود در منطقه و اقلیم خوزستان، صنعت فولاد در این استان تاثیرگذاری بسزایی در اقتصاد کشور داشته است.

وی به صدور مجوز فولادسازی در شرکت فولاد اکسین خوزستان اشاره کرد و گفت: فولاد اکسین یک شرکت منحصر بفرد با نیروی جوان و متخصص بوده که احداث کارخانه فولاد سازی در فولاد اکسین می تواند این شرکت را در تامین مواد اولیه خودکفا کند و آن وقت می شود ادعا کرد که اکسین می تواند زیان بسیاری از شرکت های زیان ده هلدینگ را جبران کند.

بحرینی افزود: اکسین برند جهانی است که در حال حاضر نیازمند سرمایه در گردش بوده و نبود سرمایه در گردش باعث شده اکسین بالاجبار با واسطه ها کار کند و مقدار زیادی از سود حاصله در جیب واسطه ها برود!

در ادامه این جلسه مهندس عبدالرضا محمود پور مدیر عامل شرکت فولاد به ارائه گزارشی از عملکرد و مشکلات پیش روی شرکت  فولاد اکسین پرداخت که در مهمترین آنان به خرد بودن سهام این شرکت ونبود سرمایه در گردش اشاره کرد.

محمود پور بیان کرد: در صورتیکه شرکت بتواند با استفاده از منابع نقدی مستقیما اقدام به خرید مواد اولیه نماید می تواند از شرایط تخفیف خرید نقدی  استفاده نماید.

مدیر عامل فولاد اکسین همچنین به اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: از اهم این اقدامات می توان به اخذ مجوز احداث فولاد سازی از هیئت دولت، پیگیری صدور رای تجدید نظر پرونده های حقوقب به نفع شرکت، اصلاح حساب ها و خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱، افزایش تولید، کاهش تعهدات و تولید ۴۰۰۰ تن ورق APIX60  محیط ترش و سایر ورق های ویژه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت همچنین با اشاره به بحث هایی که اخیرا در خصوص واگذاری سهام شرکت فولاد اکسین مطرح شده است افزود: معمولا سهامدار سهام شرکتی را واگذار می کند که با ضرر همراه بوده و امیدی به آینده آن وجود ندارد ولی با توجه به خروج شرکت فولاد اکسین خوزستان از ماده ۱۴۱ و آینده روشنی که پیش روی این شرکت است به نظر می رسد تجمیع سهام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهره برداری صنایع از منابع و پتانسیل های موجود بهترین گزینه می تواند باشد .

2

تاریخ انتشار : ۹ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
شناسه مطلب : 16064
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی