تولید نخستین محصول در فولاد سبزوار با بهره گیری از کاتالیست های شرکت خوارزمی
کاتالیست های ریفرمینگ تولیدی گسترش فناوری خوارزمی در ریفرمر شرکت پارس فولاد سبزوار راه اندازی شد و منجر به تولید نخستین آهن اسفنجی در این طرح استانی شد.

به گزارش  چیلان ، طرح فولاد سبزوار از جمله هشت طرح استانی شرکت ملی فولاد می باشد که ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن محصول آهن اسفنجی در سال را دارد. قرارداد تولید کاتالیست های ریفرمینگ این طرح در سال ۹۴ با رویکرد حمایت از ساخت داخل و اعتماد درست و متخصصانه مدیریت شرکت MMTE به عنوان لایسنسور و پیمانکار احداث کارخانه فولاد سبزوار با شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی منعقد گردید که با نظارت دقیق، همه جانبه و متعهدانه شرکت MMTE و شرکت تاراطرح به عنوان مشاور پروژه در طی کلیه مراحل تولید در پایان سال ۹۵ تحویل دهی کامل گردید.

بارگذاری کاتالیست ها در ریفرمر این شرکت در تیرماه ۹۶ انجام گردید و با توجه به نیاز به تکمیل مراحل نصب و تجهیز سایر قسمت‌ها، راه اندازی آن به دی ماه امسال موکول شد.

در حال حاضر این کاتالیست ها پس از طی مراحل اولیه راه اندازی و تزریق گاز، وارد چرخه سرویس شده و تولید آهن اسفنجی برای اولین بار در ریفرمر این شرکت با کاتالیست تولیدی شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی با موفقیت انجام گرفت.

لازم به ذکر است کلیه مراحل بارگذاری کاتالیست های ریفرمینگ مورد استفاده در ریفرمر شرکت پارس فولاد سبزوار توسط شرکت گسترش فناوری خوارزمی انجام گردید و اعزام تیم کارشناسان فنی بارگذارى کاتالیست ها از سوى شرکت گسترش فناورى خوارزمى موجب شد تا علاوه بر مستندسازى دقیق و ثبت داده هاى مربوط به فرآیند بارگذارى، اطمینان لازم جهت شارژ بهینه و حداکثرى تیوب ها براى واحد بهره بردار حاصل گردد.

با توجه به کیفیت و دقت بالاى فرآیند بارگذارى که با حساسیت توسط شرکت خوارزمی انجام شد، بیشینه دانسیته توده ای (Bulk Density) کاتالیست ها در تیوب هاى ریفرمر بدست آمد که این مسئله بر روى تناژ تولید، عملکرد ریفرمر، عمر کاتالیست ها و حتی طول عمر لوله های ریفرمر تاثیر مثبتی دارد.

2

تاریخ انتشار : ۶ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
شناسه مطلب : 16477
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی