بهره وری نیروی انسانی در گرو فرهنگ سازی و اصلاح مقررات
بهره وری نیروی انسانی در ایران و سایر کشور ها اصلا قابل مقایسه نیست و یکی از دلایل آن فرهنگ سازی در این زمینه می باشد.

عزیز قنواتی، مدیرعامل فولاد امیرکبیرکاشان در گفت و گو با  چیلان  ضمن بیان این موضوع که صنعت فولاد جزو صنایع بزرگی محسوب می شود گفت: در برخی مواقع به جهت تحمیل و تزریق نیروی انسانی به صنعت فولاد، این صنعت بهره وری مطلوبی نداشته و بهره وری آن در حد متوسط های جهانی نیست.

وی افزود: با این حال مدیران این حوزه در تلاشند تا بهره وری را بالا ببرند چون بدون افزایش بهره وری نیروی انسانی، یکی از مولفه های رقابت در صنعت فولاد را از دست خواهیم داد.

قنواتی ادامه داد: در واقع چون باید به سمت کاهش بهای تمام شده در صنعت فولاد حرکت نماییم قطعا بهره وری نیروی انسانی یکی از اصلی ترین محورهای تولید محسوب شده که باید حتما به حد قابل قبولی برسد.

وی تاکید کرد: بهره وری نیروی انسانی در ایران و سایر کشور ها اصلا قابل مقایسه نیست و یکی از دلایل آن فرهنگ سازی در این زمینه می باشد.

مدیرعامل امیرکبیر کاشان با اشاره به اینکه فرهنگ کار در ژاپن، اروپا و دیگر کشورها تغییر کرده گفت: در حالی که فرهنگ کار، قوانین و مقرراتی که در اداره کار ایران برقرار است مانع این شده که ما به بهره وری کامل برسیم.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد افزایش بهره وری نیاز به فرهنگ سازی و اصلاح قوانین و مقررات دارد تا بتوانیم با بقیه کشورها نیز رقابت کنیم. بسیاری از شرکت های بزرگ ساختار سازمانی خود را بر اساس استاندارهای روز تنظیم کرده اند و به محض بازنشسته شدن یا تعریف طرح توسعه ای، اصلاح این مورد را در چارت های سازمانی می بینند و انجام می دهند.

قنواتی در خاتمه افزود: در راستای ارتقا بهره وری نیروی انسانی، بهره وری تجهیزات و تکنولوژی نیز نقش اساسی دارد. تجهیزات در صنعت فولاد اکثرا قدیمی هستند یعنی با سیستم و تکنولوژی روز کار نمی کنیم با این وجود با همین تجهیزات و سیستم های قدیمی فعلی هم تا الان خوب کار کردیم و تولید خوب و قابل قبولی داشتیم ولی باز هم قابل مقایسه با تکنولوژی روز دنیا نیست. در حالی که تکنولوژی های امروزی می تواند علاوه بر کاهش تقریبا ۲۰ درصدی هزینه های تولید، موجب افزایش بهره وری نیروی انسانی هم بشود.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
شناسه مطلب : 18624
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی