گزارش اختصاصی چیلان از مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه برگزار شد
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل ایمیدرو، اعضای هیئت مدیره فولاد مبارکه و کارکنان و کارگران این شرکت برگزار شد. در این مراسم با اهدا لوح از زحمات بهرام سبحانی مدیرعامل پیشین فولاد مبارکه، قدردانی و با تنفیذ حکم مهندس عظیمیان توسط دکتر کرباسیان، وی به عنوان مدیرعامل جدید این مجتمع صنعتی معرفی شد.

به گزارش  چیلان ، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان امروز ۱۷ مهرماه سال جاری در سالن تشریفات فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.

نماینده مجلس:  نگه داشتن چرخه فولاد در شرایط بحرانی تحریم 

در ابندای این مراسم، زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: دکتر سبحانی هم جایگاه فولاد را بالا بردند و هم ملاحظات اجتماعی را ارتقا دادند.

وی با بیان اینکه ما از این استعفا ناراحت هستیم اظهار داشت: توجه دکتر سبحانی به مسئولیت های اجتماعی در کل دوران فعالیت فولاد مبارکه مثال زدنی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی موجود پذیرفتن مسئولیت نوعی ایثار است گفت: همه افراد در هر پست و سمتی باید کمک کنند تا از این جبهه به سلامت عبور کنیم این در حالی است که نگه داشتن چرخه فولاد در شرایط بحرانی تحریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

زهرا سعیدی با اشاره به خدمات انجام شده توسط بهرام سبحانی به عنوان یک مدیر موفق عنوان کرد: حمیدرضا عظیمیان نیز از این فضا دور نبوده و در هئیت مدیره فولادمبارکه توانسته است توانایی خود را به نمایش بگذارد.

وی در ادامه به خدمات و مسئولیت های اجتماعی انجام شده توسط شرکت فولادمبارکه اصفهان اشاره کرد افزود: اصلاح راه ها و کمک برای ترک اعتیاد از جمله فعالیت های این شرکت بوده که امیدواریم با مدیریت جدید ادامه دار باشد و مهمترین مسئولیت که ارتقا جایگاه فولاد است را فراموش نکنند.

وی در خاتمه نیز افزود: مهندس عظیمیان در گذشته خدمات ارزنده ای برای اصفهان داشته است.

دکتر سبحانی: تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا/ بیش از ۶۱ نوع محصول کیفی تولید کردیم/ سرمایه گذاری ۷۳۰۰ میلیارد تومانی در گروه فولاد مبارکه در طول ۵ سال اخیر

در ادامه این مراسم دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل سابق فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به عملکرد ۵ ساله فولاد مبارکه در زمان مدیریت این مجموعه گفت: هر آنچه در این ۵ سال به عنوان دستاورد فولاد مبارکه به شمار می آید، حاصل تلاش خالصانه کارکنان زحمتکش فولاد مبارکه بوده و بنده کمترین نقش را داشته ام.

وی اظهار داشت: کاهش حوادث، بهره وری نیروی کار و دارا بودن نقشه راه از جمله اقدامات فولاد مبارکه طی این سال ها بوده است. در این مدت رضایت کارکنان فولاد مبارکه از ۶۷ درصد در سال ۹۳ به ۷۲ درصد در سال ۹۶ رسیده و ضریب تکرار حوادث در ۶ ماهه سال ۹۷ از میانگین جهانی پایین‌تر رفته است که امیدواریم به صفر برسد.

دکتر سبحانی تصریح کرد: فولاد مبارکه تاکنون سهم ۵۰ درصدی خود در میزان تولید فولاد کشور را حفظ کرده و طبق برنامه پیش رفته است. این شرکت تلاش خواهد کرد در سال های آتی نیز این سهم را حفظ نماید.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان این که روند تولید فولاد خام در فولاد مبارکه از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، افزود: با توجه به ورود بخش خصوصی به صنعت فولاد، اولویت پنج سال اخیر مجتمع مبارکه تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا بوده تا وابستگی‌ها به واردات قطع شود. از اینرو بیش از ۶۱ نوع محصول کیفی شامل ورق آج دار و ورق های API مورد نیاز برای صنایع نفت و گاز و ورق رویه خودرو تولید کردیم.

سبحانی تأکید کرد: در ۵ سال اخیر ۷۳۰۰ میلیارد تومان در گروه فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری شد که نتیجه آن افزایش اشتغال و توسعه صنعت فولاد کشور بود.

خبری برای احیای زاینده رود: امیدواریم مهندس عظیمیان زاینده رود اصفهان را احیا کند

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه گفت: خشک شدن زاینده‌رود فاجعه است و فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، قراردادی با وزارت نیرو برای پرداخت هزینه‌های تونل و سد سوم کوهرنگ برای تأمین آب مورد نیاز شهر اصفهان منعقد کرده است.

وی با بیان این که فولاد مبارکه یک پروژه بزرگ را آغاز کرده و قرار است با مشارکت ۷ شریک قوی ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از بندرعباس به اصفهان منتقل شود، گفت: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده اما نیازمند مساعدت صندوق توسعه ملی و مدیریت استان اصفهان است و امیدواریم مهندس عظیمیان آنرا به نتیجه رسانده تا زاینده رود اصفهان احیا شود.

سبحانی ادامه داد: از ابتدای راه اندازی فولاد مبارکه تا کنون، مصرف آب در فولاد مبارکه ۸۴ درصد کاهش داشته است و به زیر ۳ لیتر در هر کیلو رسیده است و این درحالی است که ارسلورمیتال بزرگترین فولادساز جهان ۸.۵ مترمکعب بر تن آب مصرف می کند.

وی در بخش پاایانی صحبت های خود گفت: فولاد مبارکه در این سال ها موفق به کسب رتبه ۱۰ ورلد استیل داینامیک شده و توانست سازمان برتر دانشی آسیا شده و تندیس زرین EFQM را نیز کسب نماید.

دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان درباره جایگاه شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه توانسته در کنار رشد در ظرفیت سازی،‌ تولید و صادرات،‌ توجه وافری به مسئولیت اجتماعی داشته باشد.

وی اظهار داشت: یک مدیر زمانی قادر به انجام تعهدات و وظایف خود است که هیئت مدیره، مدیران و تمامی کارکنان با وی همراه باشند و چنین امری با همکاری تمامی مدیران و کارکنان، در فولاد مبارکه به ثمر نشسته است.

کرباسیان: کارکنان فولاد مبارکه مدیریت جدید را نیز حمایت و همراهی کنند/ سهم برجسته فولاد در تجارت جهانی

کرباسیان با بیان اینکه دوران مدیریت آقای سبحانی، مصداق عاقبت به خیری است، از حمایت دکتر شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و همچنین اعضای هیئت مدیره قبلی و فعلی، مدیران و تمامی کارکنان این مجتمع عظیم تشکر کرد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در عین حال به جایگاه صنعت فولاد در جهان اشاره کرد و گفت: سهم ۴۳ درصدی این صنعت از تجارت ۲ هزار میلیارد دلاری صنایع معدنی دنیا،‌ اهمیت و جایگاه فولاد در اقتصاد جهانی را نشان می دهد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از رشد تولید زنجیره فولاد در کشور یاد کرد و گفت: تولید شش ماه کشور در شمش فولادی با رشد ۱۴ درصدی، آهن اسفنجی با ۱۹ درصدی، گندله با ۳۸ درصدی و کنسانتره سنگ آهن با افزایش ۱۷ درصدی همراه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در موضوع تحریم، به صراحت از بخش فولاد نام برده شده اما خوشبختانه مجموعه تلاش مدیران و کارکنان صنعت فولاد سبب افزایش تولید و صادرات ایران شده است.‌

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه از حضور مهندس عظیمیان در راس شرکت فولاد مبارکه استقبال کرد و گفت: از مقامات و مسئولان استان، خواهان همکاری با وی در جهت اعتلای صنعت فولاد کشور به عنوان یک حرکت ملی هستیم. لذا از کارکنان فولاد مبارکه نیز می خواهم تا مدیریت جدید را نیز حمایت و همراهی نمایند.

به گفته کرباسیان، فولاد مبارکه تا سال ۹۵ واردکننده گندله سنگ آهن بود، ‌اما با تلاش های جمعی صورت گرفته، امروزه این شرکت نه تنها شاهد افزایش ظرفیت تولید گندله که در سایر بخش ها هم با رشد مواجه شده است.

کرباسیان در خاتمه سخنرانی اظهار داشت: امیدوارم بنده هم مثل دکتر سبحانی عاقبت بخیر شوم.

 

مهندس عظمیان: در تورم ناخواسته فعلی به مسایل معیشتی کارکنان توجه دارم/همه برنامه‌های جاری فولاد مبارکه ادامه‌دار خواهد بود 

مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل جدید شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم گفت: در سایه یک تلاش مضاعف با توجه به کیفیت، کمیت، سلامت و شفافیت بتوانیم فولاد مبارکه را توسعه دهیم.

عظیمیان افزود: سه فاکتور کارایی، سلامت و شفافیت در اولویت کاری فولاد مبارکه قرار دارد.

وی افزود: باید در فولاد مبارکه به مسائل معیشتی پرسنل فولاد توجه ویژه داشت زیرا تورم‌های ناخواسته‌ای به مردم ایران بخصوص کارمندان و کارگران تحمیل شده است.

وی اضافه کرد: در فولاد مبارکه ملزم به تعامل سازنده با مقامات استان و کشور هستیم تا همپوشانی و هم‌افزایی به وجود آید.

مهندس عظیمیان با تاکید بر اینکه سیاست عدم تغییر رویه ها در فولاد مبارکه دنبال خواهد شد گفت: همه برنامه‌های جاری فولاد مبارکه ادامه‌دار خواهد بود و هیچ برنامه‌ای متوقف نمی‌شود.

مدیرعامل جدید فولاد مبارکه در خاتمه گفت: تداوم برنامه های فولاد مبارکه با قدرت و کیفیت سابق انجام خواهد شد و در کنار آن توجه همزمان به کیفیت و کمیت در فولاد مبارکه خواهیم داشت و سیاست هم افزایی بیشتر در فولاد مبارکه را دنبال می کنیم.

این مراسم با تشویق پی در پی کارکنان از مدیرعامل قبلی و خیرمقدم به مدیرعامل جدید به پایان رسید.

گزارش تصویری این مراسم را از اینجا دریافت نمایید.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
شناسه مطلب : 21573
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی