مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو در گفت و گو با چیلان:صنعت فولاد پتانسیل جذب سرمایه گذاری های جدید را دارد
مقررات و قوانین باید به گونه ای تدوین گردند که حضور سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش فولاد افزایش یابد چراکه صنعت فولاد پتانسیل جذب سرمایه گذاری های جدید را دارد.

رضا اشرف سمنانی مشاور مدیرعامل هلدینگ میدکو با بیان اینکه بیشترین انتظار ما از دولت، ایجاد فضای مناسب کسب و کار است. به  چیلان  گفت: همچنین ایجاد زیرساخت و تامین آنها و منطقی سازی قیمت های انرژی و آب از دیگر درخواست ما از دولت است.

وی افزود: دولت بایستی زیرساخت ها را در مناطقی احداث نماید که صنعت فولاد که صنعتی پایدار است در آنجا مستقر شود. از سوی دیگر مقررات و قوانین باید به گونه ای تدوین گردند که حضور سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش فولاد افزایش یابد چراکه صنعت فولاد پتانسیل جذب سرمایه گذاری های جدید را دارد.

اشرف سمنانی خاطرنشان کرد: غلبه صادرات بر واردات نشان داد پتانسیل خوبی در صنعت فولاد کشور وجود دارد و برای رونق این صنعت باید در بسترسازی قوانین ازجمله قوانین محیط زیستی یا منابع طبیعی، ساده سازی هایی انجام شود. دولت باید فضاسازی کند تا بخش خصوصی داخلی و خارجی انگیزه لازم برای ورود به ویژه در صنایع با پتانسیل خوب مانند فولاد را پیدا نماید.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه فولاد اکنون در دو بخش یکی تامین مالی برای طرح های توسعه ای و دیگری معدن و اکتشافات مورد نیاز است. معادن برای توسعه صنایع و به طور اخص صنعت فولاد باید یک گام جلوتر حرکت کنند درحالی که اکنون در بخش معدن کمبود وجود دارد. معادن باید تجهیز شوند تا خوراک صنعت فولاد که حرکت رو به جلو دارد تامین گردد. یک نکته مهم اینکه تقدم و تاخر در حوزه معدن و صنعت اهمیت دارد و مقدمه اصلی توسعه معادن، اکتشافات می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۳ فروردین ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
شناسه مطلب : 24453
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی