آخرین گفت و گوی مهندس رضاپور در جایگاه مدیرعاملی شرکت تاراز با چیلان:صادرات مشکل تامین مواد اولیه را نیز حل می کند/ قوانین پشتیبان تولیدکننده باشد نه دلال و واسطه گر
اگر صادرات سیر طبیعی خود را طی کند و شیوه نامه های مختلف از سوی نهادهای مختلف صادر نشود، مشکل تامین مواد اولیه نیز خودبه خود برطرف خواهد شد.

مجید رضاپور مدیرعامل سابق شرکت ورق های پوشش دار تاراز چهارمحال در گفت و گو با  چیلان  گفت: یکی از مهم ترین موانع برای تولیدکنندگان، موانع صادراتی است که در وهله نخست باید این مانع برطرف شود چراکه درحا لحاضر یکی از مهم ترین راه های نجات تولید، صادرات است تا از این طریق ارز حاصل از صادرات به کشور بازگردد که البته این بازگشت ارز به کشور باید به نرخ عادلانه باشد.

وی افزود: در شرایط تحریم کشورهای همجوار همچون عراق، سوریه و افغانستان از جمله بازارهای هدف صادراتی صنایع معدنی به شمار می روند که باید روابط و تعامل با این کشورها را برای تسهیل صادرات، بیشتر کرد.

رضاپور ادامه داد: اگر دولت اجازه بدهد صادرات روند طبیعی خود را طی کند، صادرکننده قادر به تامین مواد اولیه خود نیز خواهد بود چراکه در زمینه مواد اولیه تولید فولاد تنها برخی فرومنگنزها و فروآلیاژها وارداتی هستند و بیشتر مواد اولیه در داخل کشور قابل تامین می باشند.

وی تصریح کرد: به هر حال اگر صادرات سیر طبیعی خود را طی کند و شیوه نامه های مختلف از سوی نهادهای مختلف صادر نشود، مشکل تامین مواد اولیه نیز خودبه خود برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سابق شرکت ورق های پوشش دار تاراز با بیان اینکه شرایط اقتصادی برای امسال سخت تر خواهد شد و درآمدهای نفتی نسبت به سال های گذشته کمتر خواهد بود گفت: اگرچه دولت درآمدهای مالیاتی را مدنظر قرار می دهد اما باید به سمتی پیش برویم که رمق اندکی که برای تولیدکنندگان باقی مانده است، از بین نرود.

وی در خاتمه گفت: نظام بانکی و قوانین آن باید با تولیدکننده همدل و همسو باشد نه اینکه سبب ساز رونق دلالان و واسط هگران شود. از این رو نظام بانکی با قوانین خاص و تسهیلگر باید چارچوب کار را برای تولیدکنندگان به درستی تعریف کند.

در این باره بیشتر بخوانید:

2

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۵
شناسه مطلب : 26681
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی