مدیرعامل به آرین صنعت اصفهان در گفت‌وگو چیلان خبر داد:رونمایی از سه دستاورد جدید برای صنعت فولاد / تولید ۲۰ محصول استراتژیک برای اولین بار در کشور
شرکت دانش بنیان به آرین صنعت اصفهان در سال 1384 با هدف تولید مواد استراتژیک و قطع وابستگی صنایع بزرگ کشور به محصولات خاص، همچنین رفع گلوگاه‌های صنایع با تمرکز بر زنجیره تامین صنایع فولاد، با بهره گیری از  دانش متخصصان نخبه دانشگاهی تاسیس شد.

به گزارش  چیلان ، شرکت دانش بنیان به آرین صنعت اصفهان در سال ۱۳۸۴ با هدف تولید مواد استراتژیک و قطع وابستگی صنایع بزرگ کشور به محصولات خاص، همچنین رفع گلوگاه‌های صنایع با تمرکز بر زنجیره تامین صنایع فولاد، با بهره گیری از  دانش متخصصان نخبه دانشگاهی تاسیس شد. از آن جایی که این شرکت با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن انواع محصولات خاص شیمیایی و روانکارهای تخصصی صنعتی همکار بزرگترین شرکت های فولادی کشور است؛ از این رو با محمد ریاحی منش مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه از نظر می گذرد:

شما به عنوان یک شرکت فعال دانش‌بنیان از چه محصولاتی در حوزه صنعت فولاد برخوردارید؟

شرکت به آرین صنعت اصفهان در طی نزدیک به دو دهه از فعالیت خود توانسته است ۲۰ محصول استراتژیک را برای اولین بار در کشور تولید کرده و ارتقا دهد. به عنوان نمونه می توان از محصول روغن نورد سرد این شرکت نام برد که در سال ۱۳۹۲ برای اولین بار در کشور بومی سازی گردید و ایران را جزو هشت کشور دارنده تکنولوژی ساخت این محصول قرار داد.

گفتنی است که به آرین صنعت اصفهان در این مدت موفق به کسب جوایز متعدد از جشنواره های داخلی گردیده و افتخار آن را داشته که در سال ۱۴۰۱ کسب تندیس جایزه ملی فولاد ایران را نیز به افتخارات خود بیفزاید.

محصولات تولیدی ما عبارتند از:

  • روغن نورد سرد محصولات فولادی با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال
  • فنول سولفونیک اسید خطوط قلع اندود با ظرفیت ۵۰۰ تن در سال
  • انواع دترجنت های خطوط تمپر میل و اسکین پاس با ظرفیت ۸۰۰ تن در سال
  • گچ های مارکر صنعتی مورد استفاده در خطوط نورد گرم و خطوط تولید اسلب
  • پسیو کننده های سطوح ورق از قبیل کروم ۳ و ۶ ظرفیتی و فری کروم

 

سبد محصولات شما برای فولاد و صنایع معدنی در سال آینده افزایش خواهد یافت؟

برنامه این شرکت در سال جدید، افزایش و تنوع بیشتر سبد محصولات و همچنین حضور پر رنگ تر در بازارهای داخلی و بین المللی می باشد. با توجه به سیاست گذاری های مدیران این شرکت در خصوص پیشرو بودن به آرین صنعت اصفهان، به حول و قوه الهی و همکاری مدیران صنایع بزرگ، این شرکت در سال جدید از سه دستاورد بزرگ ملی در حوزه صنایع فولاد رونمایی خواهد کرد.

شما مهم ترین چالش در حوزه سیاست گذاری حوزه تولید و تأمین را چه می دانید؟

عمده ترین چالش پیش روی این شرکت عدم ثبات اقتصادی در تصمیم گیری و مشکلات تامین مواد اولیه می باشد. از این رو مسئولین کشور باید در نظر داشته باشند که ایجاد محدودیت برای یک گروه از صنایع تولیدی به صورت زنجیره وار بر سایر واحدها نیز اثر خواهد گذاشت و در درازمدت اثرات مخرب تصمیمات اشتباه،  کل صنایع کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لازم می دانم به مسئولین کشور یادآوری نمایم که در این دوران سخت، عمده فشار بر عهده شرکت های تولیدی از جمله شرکت های کوچک و متوسط می باشد که با سرمایه گذاری شخصی بار اشتغال و درآمد را برای کشور متحمل می شوند. امید است در سال جدید حداقل محدودیت های گذشته از پیش پای تولید کنندگان برداشته شود.

 

دستیابی به‌آرین صنعت اصفهان به دانش فنی، چه مزایایی برای مشتریان دارد؟

بومی سازی محصولات استراتژیک در کنار جلوگیری از خروج ارز از کشور، گام مهمی در جهت رفع وابستگی صنایع مادر به خارج دارد. همچنین تولید محصولات مشابه در داخل کشور موجب می گردد تا سازندگان خارجی مجبور باشند برای بقای خود در بازار کشور، محصولات خود را با تکنولوژی روز و قیمت پایین تری عرضه نمایند و این امر موجب انتقال دانش روز دنیا به کشور می گردد.

با توجه به اینکه این شرکت محصولات خود را بر اساس دستیابی به دانش فنی کاملاً بومی طراحی و تولید می نماید این امکان را دارد تا بر اساس نیاز مشتریان و در کمترین زمان ممکن هرگونه تغییرات را در محصولات اعمال نموده و این محصولات را برای هر مشتری بنا به نظر ایشان بهینه سازی کند.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
شناسه مطلب : 49716
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی