خبر فوریکارگروه تنظیم بازار فرمول جدید قیمت پایه میلگرد را ابلاغ کرد/مچینگ ورقهای فولادی برای ۳ ماه به طور آزمایشی اجرا می شود
کارگروه اصلی تنظیم بازار تصمیمات چهلمین جلسه این کارگروه درخصوص موضوع نحوه مچینگ انواع ورق های فولاد و نیز فرمول جدید قیمت پایه میلگرد در بورس کالا را ابلاغ کرد.

به گزارش  چیلان ، در ابلاغیه کارگروه تنظیم بازار آمده است: با توجه به تصمیمات چهلمین جلسه کارگروه تنظیم بازار درخصوص بررسی موضوع نحوه مچینگ انواع ورق های فولادی در کمیته تخصصی فولاد، جلسه کمیته مذکور در تاریخ ۱۹ تیر برگزار و پس از ارائه مصوبات کمیته مذکور به جلسه کارگروه تنظیم بازار، مصوب شد مچینگ ورق های فولادی در بورس برای سه ماه اجرا و توسط کمیته تخصصی ذیل کارگروه تنظیم بازار رصد و در صورت نیاز به اصلاح با پیشنهاد کمیته تخصصی جهت طرح و تصویب در کارگروه ملی تنظیم بازار ارائه گردد.

علاوه بر این، کارگروه تصویب کرد که قیمت میلگرد بر مبنای میانگین موزون نرخ کشف شده دو هفته قبل شمش فولاد در هفته عرضه میلگرد در بورس کالای ایران به علاوه ۷ درصد در نظر گرفته شود.

درخصوص معاملات مچینگ نیز کارگروه تصویب کرد میزان عرضه درخصوص محصولات گرم حداقل ۶۰ درصد در تالار بورس کالا و ۴۰ درصد به صورت مچینگ آن هم صرفا با شرکت های نفت و گاز باشد و درباره محصولات سرد حداقل ۴۰ درصد در تالار بورس و حداکثر ۶۰ درصد به صورت مچینگ آن هم صرفا با صنایع خودروسازی، قطعه سازی و لوازم خانگی خواهد بود.

درخصوص مچینگ ورق های قلع اندود نیز مقرر شد حداقل ۲۰ درصد در تالار بورس و حداکثر ۸۰ درصد به صورت مچینگ آن هم برای صنایع غذایی باشد.

این کارگروه همچنین عرضه سایر محصولات فولاد مبارکه شامل گالوانیزه و رنگی را طبق روال گذشته اعلام داشته است.

البته در این بین پروژه های عمرانی از این قاعده مستثنی شده اند و طبق روال می توانند ثبت سفارش انجام داده و خرید و خود را انجام دهند.

در انتها نیز اعلام شده عرضه شمش فولادی در قالب قراردادهای بلند مدت در جلسه مطرح و با توجه به ضرورت توجه به مباحث فنی مرتبط، مقرر گردید موضوع در کمیته تخصصی محصولات فولادی با مسئولیت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و با حضور اعضا بررسی و تصمیمات با ابلاغ رئیس کمیته تخصصی لازم الاجرا باشد.

گفتنی است، پیشنهاد انجمن تولیدکنندگان فولاد در جلسه کارگروه اصلی تنظیم بازار برای فرمول قیمت میلگرد، برابر با میانگین موزون قیمت معاملاتی شمش در یک هفته قبل به علاوه حداقل ۱۱ درصد بوده است.

در این باره بیشتر بخوانید:

10 59

9 61

2

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۰
شناسه مطلب : 26755
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی