مدیر عامل فرآیند فولاد البرز در گفتگو با چیلان مطرح کرد:توسعه مراکز خدماتی فولاد به تحول و خلاقیت در خدمات تبدیلی نیاز دارد
مهندس بهرام باقرزاده، مدیر عامل شرکت فرآیند فولاد البرز ضمن تشریح فعالیت های این شرکت گفت: رسالت اصلی این شرکت در ارائه خدمات تبدیلی و برشکاری، ارائه خدمات تخصصی به مشتریان کیفی صنایع از جمله قطعه سازان خودرو ، لوازم خانگی و ... در استان البرز می باشد.

به گزارش  چیلان ، مهندس بهرام باقرزاده درباره فعالیت‌های شرکت پردازش فرآیند فولاد البرز گفت: این شرکت از شرکت های گروه هلدینگ فولاد متیل است و به عنوان مرکز خدماتی فولاد مبارکه اصفهان با هدف تامین محصولات فولادی شامل انواع ورق های فولادی گرم و سرد نوردیده ، اسید شویی ، ورق های پوشش دار شامل ورق گالوانیزه ، قلع اندود و رنگی و نیز دیگر مقاطع قولادی (تیرآهن ، میلگرد ، نبشی و …)  در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است. همچنین رسالت اصلی این شرکت در ارائه خدمات  تبدیلی و برشکاری، ارائه خدمات تخصصی به مشتریان کیفی صنایع  از جمله قطعه سازان خودرو ، لوازم خانگی و … در استان البرز می باشد.

باقرزاده در خصوص طرح توسعه این شرکت نیز اظهار داشت: شرکت فولاد فرآیند البرز در نظر دارد در راستای ایفای نقش محوری در خدمات رسانی کیفی به مشتریان و توسعه مراکز خدماتی از حالت یک مرکز برشکاری معمولی به یک مرکز توسعه یافته با شناسایی و نیاز مراکز صنعتی کیفی نظیر خودرو سازان، اقدام به تامین این نیازمندی ها نموده و لذا در طرح توسعه شرکت برنامه های متعددی طی چندین فاز عملیاتی به شرح زیر پیش بینی شده است:

  • تفکیک ورق های فولادی سرد نوردیده با کیفیت سطحی برتر (اصطلاحا MB) از ورقهای با کیفیت سطحی نرمال (اصطلاحا MA)

اهمیت انجام این عمل از آنجا قابل درک می شود که متوجه شویم تامین داخلی این نوع ورق ها درحال حاضر بیشتر از ۱۰ درصد حجم مورد نیاز واقعی خودروسازان مقدور نبوده و لذا با اجرای این طرح ملی می توان قدمی در راه بومی سازی نیازمندی های داخلی برداشت.

  • خط شستشوی الکترولیتی کلاف های سرد مورد مصرف در سطوح نمایان خودرو (ECL)

تجهیزات فوق ویژه تمیزکاری ورق هایی است که آماده ارسال به کوره های آنیلینگ در زنجیره خط تولید ورق های سرد و اسکین پاس بوده و یا در انتهای تولید این نوع ورق ها به دلایل عدیده ای حاوی کثیفی سطح بوده و از آن ها نمی توان در سطوح نمایان خودرو استفاده نمود.

  • خط تولید جهت ساخت قطعات ترکیبی در خودرو از ورق های با استحکام بالا و ورق های نرم تر نظیر ستون ها و جلو بدنه و … (TWB)

همگام با توسعه تکنولوژی در تولید خودروهای مدرن  هم اکنون استفاده از ورق های با استحکام بالا جهت مقاومت در ضربه پذیری قطعاتی نظیر ستون ها و جلو بدنه خودرو با اتصال از طریق جوش لیزری به ورق نرمتر که در بقیه قسمت های خودرو استفاده می شود، معمول است. این تکنولوژی در واقع ساخت قطعات ترکیبی در خودرو را امکان پذیر می سازد.

  • خط بلنکینگ ، بریدن ورق های فلزی به اشکال مختلف (پخ زنی، پولک زنی و …)

این نوع خدمات نیز با ایجاد اشکال مورد نیاز ورقها جهت تولید قطعاتی که در قسمت های مختلف خودرو نظیر گلگیرها، تودری و … بکار می رود با هماهنگی این نوع صنایع قابل حصول می باشد.

وی افزود: بررسی کیفی محصولات فولادی و سرویس های لازم در زمان ادعا و عدم تطبیق کالا با مشخصات مورد سفارش ایشان نیز از جمله خدمات قابل ارائه به مشتریان می باشد.

باقرزاده امکانات و تجهیزات شرکت فولاد فرآیند البرز را چنین برشمرد:

  1. یک دستگاه خط برش طولی (نوار بر) کلاف فولادی از ضخامت ۰.۵ تا ۴ میلیمتر و تا عرض ۱۲۵۰ میلیمتر
  2. یک دستگاه خط برش عرضی (شیت کن) کلاف فولادی سرد نوردیده و ورق پوشش دار از ضخامت ۰.۳ تا ۳ میلیمتر و عرض ۱۶۰۰ میلیمتر
  • مجهز به صاف کن ۱۵ غلتکه با امکان موج گیری کامل ورق ها
  • دارای پایلر اتوماتیک
  • امکان خدمات کیفی برش کلاف های سرد مورد مصرف در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی
  1. جرثقیل سقفی ۲۵ تن
  2. سالن انبار رو بسته

2

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰
شناسه مطلب : 29091
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی