کاظمی در گفتگو با چیلان مطرح کرد:برگزاری اولین کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد توسط شرکت فولاد هرمزگان
فولاد هرمزگان برای نخستین بار در کشور، کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد را در 26 و 27 آذرماه سال 98 در شهر بندرعباس برگزار خواهد کرد.

به گزارش  چیلان ،مهندس علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان در معرفی و بیان اهمیت این کنفرانس اظهار داشت: ریخته‌گری مداوم یکی از فناوری‌های مهم در صنعت فولاد است. ازآنجاکه دانش ریخته‌گری در جهان دائماً در حال تکمیل و بروز رسانی است باید در ارتباط با این موضوع، ارزیابی مداومی از وضعیت صنعت کشور انجام شود. در این بررسی و ارزیابی، توجه به نکاتی نظیر فناوری، دانش فنی موردنیاز، راه‌های حل مشکلات و نوآوری، میزان سرمایه‌گذاری، مسائل زیست‌محیطی و قابلیت‌های موجود در وضعیت فعلی صنعت کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

بر همین اساس و با توجه به وجود بستری مناسب جهت استفاده از دانش، همفکری و تعامل شرکت‌های فولادی، انجمن‌های علمی نخبگان صنعتی و جامعه دانشگاهی کشور، فولاد هرمزگان برای نخستین بار در کشور کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد را ۲۶ و ۲۷ آذرماه سال جاری در بندرعباس برگزار خواهد کرد.

وی در ارتباط با مهمترین موضوعاتی که در خلال این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی راهکارهای لازم در راستای دستیابی به ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با توجه به طرح توسعه‌های موجود و تبدیل استان هرمزگان به‌عنوان قطب سوم تولید فولاد کشور لزوم رشد سریع این استان درزمینه های مرتبط با فولاد به‌خصوص ریخته‌گری مداوم به‌شدت احساس می‌شود و باید با برگزاری کنفرانس‌های این‌چنینی جامعه صنعتی استان را به این سمت سوق داد تا علاوه بر برنامه‌ریزی لازم برای دستیابی به دانش فنی لازم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز مشخص شود. از طرفی زمینه‌سازی لازم جهت انتخاب و اکتساب فناوری مناسب در تولید ۱۰ میلیون تن فولاد انجام خواهد شد.
  • ارتقاء ارتباط بین صنعت و دانشگاه با نگاه تخصصی موردنیاز صنعت فولاد کشور: در سند چشم‌انداز نیز که با هدف هدایت ایران به سمت کشوری توسعه‌یافته (ایرانی که از نظر اقتصادی، علمی و فناوری، جایگاه اول منطقه را داراست) تدوین شده است، ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه باهدف دستیابی به جایگاه فوق در صنعت فولاد به‌شدت احساس می‌شود. در همین راستا، جامعه دانشگاهی کشور و فارغ‌التحصیلان برتر کشور باید از این طریق با نیازهای واقعی صنعت آشنا شوند و پروژه‌های پژوهشی مربوطه را تعریف و عملیاتی کنند. موضوع مهم و کانونی این کنفرانس یعنی ریخته‌گری مداوم می‌تواند نیازهای دوسویه صنعت و دانشگاه را به‌روشنی بیان کند تا انشاءلله در کنفرانس‌های آتی دستاوردهای این ارتباط را مشاهده نماییم.
  • بررسی چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور: یکی از اهداف اساسی طبق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور، دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است. در سند چشم‌انداز نیز افزایش تولید این کالای راهبردی موردتوجه خاص قرار گرفته و دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد به‌عنوان یک هدف مهم عنوان‌شده است. بر این اساس و بر مبنای مطالعات طرح جامع فولاد کشور، نزدیک به ۸۰ درصد فولاد تولیدی کشور بر اساس افق ۱۴۰۴ توسط کوره‌های قوس الکتریکی و القایی تولید می‌شود. لذا دستیابی به دانش فنی و فناورانه در خصوص فرآیند ریخته‌گری مداوم جزء ملزومات اولیه طرح توسعه فولاد ایران است که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳
شناسه مطلب : 29097
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی