دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از 95/5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در قالب 59 قرارداد و 35 پیش قرارداد خبر داد:جزئیات صرفه جویی ارزی ۹۵/۵ میلیون یورویی در دومین جشنواره ملی فولاد
مهندس سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با چیلان به تشریح تفاهم نامه هایی پرداخت که در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به امضا رسیده است. جزئیات این تفاهم نامه ها به شرح ذیل است:

تفاهم نامه چهارجانبه ریخته گری مداوم به ارزش ۲۰ میلیون یورو

ساخت ماشین ریخته گری مداوم برای اولین بار در کشور به صورت چهار جانبه بین شرکت‌ فولاد خوزستان، شرکت ملی فولاد ایران، mmte  و  فولاد پایا به ظرفیت سالیانه یک میلیون تن شمش فولادی که معادل ارزش ارزی آن ۲۰ میلیون یورو می باشد. این موضوع در قالب تفاهم نامه به امضای طرفین رسید.

۳۱۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با تولید یک نوع ورق جدید

ورق X70   که برای اولین بار در کشور به میزان ۳۵۰ هزار تن تولید خواهد شد دارای ۳۱۵ میلیون یورو ارزش ارزی است که در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به صورت سه جانبه بین شرکت های فولاد مبارکه، فولاد اکسین و لوله سازی اهواز در قالب تفاهم نامه به امضا رسید.

خط یک میلیون تنی تولید کنسانتره آهن از سنگ هماتیتی

احداث خط تولید کنسانتره آهن از سنگ هماتیتی به ظرفیت سالیانه یک میلیون تن فی مابین شرکت گل گهر از یک سو و کنسرسیوم گهر روش- روناک از سوی دیگر در قالب تفاهم نامه به امضا رسید.

تفاهم نامه ساخت ۹ دستگاه کمپرسور به ارزش ۴۰ میلیون یورو

ساخت کمپرسور مورد نیاز خطوط تولید آهن اسفنجی به تعداد ۹ دستگاه و به ارزش معادل ارزی۴۰ میلیون یورو فیمابین شرکت ملی فولاد ایران و توربو ماشین خاورمیانه در قالب تفاهم نامه به امضا رسید.

تولید ورق جدید به ارزش ۴۵ میلیون یورو

ورق ضد سایش اکسینم (با نام تجاری هاردکس) برای تولید اولین بار و به میزان ۲۵ هزار تن با ارزش ارزی ۴۵ میلیون یورویی بین شرکت فولاد اکسین و خانه معدن در قالب تفاهم نامه به امضا رسید.

سه قرارداد و تفاهم نامه ریلی

فروش ریل برای خطوط راه آهن سراسری به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن و به ارزش ۱۲ میلیون یورو توسط شرکت ذوب آهن اصفهان به معاونت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی انجام شد.  همچنین فروش ریل مترو به میزان ۸۰۰ تن و به ارزش یک میلیون یورو توسط ذوب آهن اصفهان به شرکت مترو تهران انجام شد.

ضمنا تفاهم نامه فروش ریل فی مابین شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت مترو اصفهان به امضا رسید.

صرفه جویی ارزی تا پایان سال ۹۸

خلیفه سلطانی، صرفه جویی های ارزی به میزان ۹۵.۵ میلیون یورو که تا پایان سال ۹۸ در شرکت های فولادی از طریق بومی سازی قطعات و تجهیزات به انجام می رسد را به این ترتیب تشریح نمود:

  • فولاد مبارکه اصفهان و شرکت های زیر مجموعه آن ۴۰ میلیون یورو
  • فولاد خوزستان ۷/۱ میلیون یورو که ۴/۹ میلیون یورو از آن فقط مربوط به بومی سازی نسوزها می باشد.
  • شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ۲۰ میلیون یورو
  • شرکت فولاد خراسان ۴/۶ میلیون یورو
  • هلدینگ کاوه پارس ۷/۶ میلیون یورو
  • شرکت فولاد آلیاژی ۳/۸ میلیون یورو
  • شرکت چادرملو ۱۰ میلیون یورو
  • گروه میدکو ۲/۴ میلیون یورو

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه جمع بندی کرد: این قراردادها برای کشور ۹۵/۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد که ۵۹/۷ میلیون یورو از آن در قالب قرارداد و ۳۵/۸ میلیون یورو از آن به صورت پیش قرارداد می باشد.

خلیفه سلطانی با تاکید بر نیاز کشور برای تقویت بومی سازی به خصوص در شرایط تحریمی فعلی گفت: برای نمونه شرکت فولاد آلیاژی ایران به برکت اوج گیری بومی سازی در کشور و متناسب با روند سهم بازار جدید و گریدهای جدید پیش بینی می کند که تا پایان سال ۹۸ حداقل ۱۳/۵ میلیون یورو به سهم بازار سالیانه خود بیفزاید.

خلیفه سلطانی به فولاد اسفراین هم اشاره کرد و گفت: این شرکت، با ۳/۸ میلیون یورو قرارداد جدید و ۵/۶ میلیون یورو پیش قرارداد پیش بینی می کند که حداقل ۹/۴ میلیون یورو به سهم بازار سالیانه خود بیفزاید.

2

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳
شناسه مطلب : 30027
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی