محصولات ذوب آهن اصفهان، ساختمان‌سازی در افغانستان را متحول خواهد کرد
دکتر علمیار رئیس اتاق بازرگانی پکتیای کشور افغانستان و هیات همراه از خط تولید ذوب آهن اصفهان بازدید و با محمد نورانیان راد، مدیر بازاریابی و صادرات شرکت در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه دیدار و گفتگو کردند. دکتر علمیار گفت: کشور افغانستان می‌تواند بازار خوبی برای فروش محصولات ساختمانی باشد و مطمئنیم با افزایش سهم بازار محصولات ذوب آهن اصفهان در افغانستان، ساختمان‌سازی در این کشور متحول خواهد شد.

دکتر علمیار، هدف از بازدید از ذوب آهن را توسعه داد و ستد و همچنین استفاده از تخصص و پتانسیل ذوب آهن اصفهان در کشور افغانستان عنوان کرد و گفت: تنوع و کیفیت محصولات ذوب آهن اصفهان زبانزد است و با توجه به قدمت این شرکت در توسعه صنعت فولاد در ایران این بازدید صورت گرفت.

 وی، افزود: با گفتگو های صورت گرفته این همکاری بیشتر خواهد شد تا مردم افغانستان نیز بتوانند از محصولات بی نظیر ذوب آهن اصفهان استفاده کنند.

رییس اتاق بازرگانی پکتیای کشور افغانستان، ریل را محصول فولادی استراتژیک دانست و گفت: تولید ریل نیازمند تخصص، تجربه و مهارت است که ذوب آهن اصفهان به خوبی به آن دست یافته و می تواند نیاز خود و کشورهای منطقه را با تولید این محصول بر آورده کند.

 وی خاطر نشان ساخت: افغانستان در حال رشد است و می تواند بستر مناسبی برای ورود ایران به آسیای جنوب شرقی از طریق خطوط ریلی باشد.

رییس اتاق بازرگانی پکتیای افغانستان این کشور را یک بازار نو پا دانست که می تواند مشتری خوبی برای محصولات با کیفیت ذوب آهن اصفهان باشد، گفت: افغانستان نیز می تواند با توسعه روابط خود با ایران نیاز کارخانجات فولادی این کشور به مواد اولیه را تامین کند و این یک داد و ستد خوب برای هر دو مجموعه است .

وی به استحکام سازی در صنعت ساختمان اشاره کرد و افزود: کشور افغانستان می تواند بازار خوبی برای فروش محصولات ساختمانی باشد و مطمئنیم با افزایش سهم بازار محصولات ذوب آهن اصفهان به افغانستان، ساختمان سازی در این کشور بیشتر متحول خواهد شد.

محمد نورانیان راد مدیر بازاریابی و صادرات شرکت  نیز با تشریح شرایط بازارهای جهانی، امکان لزوم افزایش حجم تبادلات تجاری و سرمایه گذاری در کشور افغانستان، ایجاد توسعه زیرساخت به منظور سرمایه گذاری خارجی مشترک (Joint Venture) در حوزه معدن و فولاد، کاهش تعرفه واردات محصولات فولادی و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل داخلی در کشور افغانستان را عنوان نمود و بر آمادگی ذوب آهن اصفهان برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به افغانستان تاکید کرد.

2

تاریخ انتشار : ۵ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۹
شناسه مطلب : 32944
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی