نتیجه عرضه سنگ آهن در بورس کالا/ سنگ آهن تا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت پایه معامله شد!
امروز یکشنبه ۲۲ فروردین، ۳۴۵ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه، کنسانتره و گندله در بورس کالا عرضه شد. در نتیجه عرضه‌های امروز ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه و دانه‌بندی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت و عرضه‌های کنسانتره و گندله به معامله ختم نشد.

به گزارش  چیلان ، امروز یکشنبه ۲۲ فروردین، ۳۴۵ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی و کلوخه، کنسانتره و گندله در بورس کالا عرضه شد. در نتیجه عرضه‌های امروز ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه و دانه‌بندی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت و عرضه‌های کنسانتره و گندله به معامله ختم نشد.

تقاضا برای سنگ آهن دانه‌بندی امروز ۶ برابر حجم عرضه و تقاضا برای سنگ آهن کلوخه ۳ برابر عرضه بود. در نتیجه این امر، سنگ آهن دانه‌بندی ۲۰ درصد بالاتر از قیمت پایه و سنگ آهن کلوخه ۱۷ درصد بالاتر از نرخ پایه معامله شد. اطلاعات معاملات نظیر قیمت میانگین، قیمت پایه، میزان تقاضا و … را در جدول زیر ببینید.

رقابت‌های ۱۷ تا ۲۰ درصدی برای خرید سنگ آهن در صورت استمرار قطعاً هزینه‌های تولید فولاد در کشور را بالا خواهد برد. باید دید در هفته‌های آینده عرضه سنگ آهن در بورس کالا چه وضعیتی پیدا می‌کند و آیا نحوه عرضه‌ها باعث افزایش بهای تمام‌شده تولید فولاد در کشور خواهد شد یا خیر؟!

معاملات سنگ آهن

2

تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۴
شناسه مطلب : 35062
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی