در مجتمع معدنی چادرملو رخ داد :افزایش ۱۰درصدی تولید کنسانتره در ۵ ماه ابتدایی سال
تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تا آخر مرداد به 5 میلیون و 128 هزار و 379 رسید.

به گزارش  چیلان ، مهندس حمید جهانی مدیر مجتمع معدنی چادرملو در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تا آخر مرداد به ۵ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۷۹ رسید که نسبت به سال گذشته ۹.۸ درصد و نسبت به برنامه ۲۵.۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مجموع کنسانتره حمل شده از محل دپو و تولید نیز ۵ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۱۰۸ تن بوده که نسبت به سال گذشته ۲۲.۴۹ درصد افزایش داشته است این آمار نشان می‌دهد که نه تنها هر آنچه تولید شده بلکه دپوی کنسانتره هم فروخته شده و از منطقه به محل کارخانه‌های فولاد منتقل شده است.

مدیر مجتمع معدنی چادرملو با بیان اینکه افزایش تولید در سایه کاهش توقف‌ها و بالابردن کارکرد تجهیزات و ماشین‌آلات محقق شده است تصریح کرد: با همراهی همه پرسنل عملیاتی و ستادی شرکت، توانستیم افزایش تولید را رقم بزنیم.

با ادامه روند فعلی تولید پیش‌بینی می‌شود انشالله تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تا آخر شهریور ماه به ۶ میلیون تن برسد که در نوع خود یک رکوردشکنی دیگر و افتخاری جدید برای چادرملو به شمار می رود.

جهانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مجتمع معدنی چادرملو همچنین در مصرف آب هم ۱۴.۹۶ درصد کاهش داشته که نشان دهنده عملکرد خوب مجموعه است. میزان مصرف آب در این ۵ ماه، یک میلیون و ۷۴۹هزار و ۸۷۱ مترمکعب بوده که با اصلاح عملکرد فیلتراسیون، وا بهبود بخشیدن به عملکرد پمپ‌های برگشتی، آب برگشتی بیشتری گرفتیم.

وی همچنین از افزایش میزان عملکرد کنسانتره آپاتیت در ۵ماهه اول سال خبر داد و افزود: در این بازه زمانی بالغ بر ۳۶هزار و ۱۸۷ تن آپاتیت تولید کردیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۵۶.۲ درصد افزایش نشان می دهد. آپاتیت یک محصول فرعی است که در تولید کود شیمیایی مصرف دارد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۶
شناسه مطلب : 37818
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی