با امکان توسعه تا ۱۰۰۰ مگاوات / احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی در دستور کار فولاد خوزستان قرار گرفت
طبق گفته مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان سهم حامل‌های انرژی در بهای تمام شده شرکت فولاد خوزستان در سال ۹۹ حدود ۸ درصد بوده و این شرکت حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از فروش خود را به دلیل کمبود برق از دست داده است.

به گزارش  چیلان ، امین ابراهیمی،مدیرعامل فولاد خوزستان عنوان کرد: ما به دنبال رفع مشکل هستیم هرچند که در گفته های اعلام شده از سمت وزارت نیرو، صنعت فولاد بیشتر به عنوان چالش این وزارت خانه مطرح است و کمبود برق صنعت فولاد به عنوان دغدغه ای برای این وزارت خانه مطرح نیست.

وی به عنوان راهکار برای رفع چالش قطعی برق در سه بازه کوتاه، میان و بلندمدت تشریح کرد: در کوتاه‌مدت باید شاهد هوشمند‌سازی نظام کاهش برق باشیم و ۱۰ درصد دیماند در تمامی صنایع و بر اساس استراتژیک بودن آنها بررسی شود. در میان مدت برای رفع این چالش ها می توان بحث احیای نیروگاه های قدیمی و به روزرسانی تجهیزات را داشته باشیم که ما نیز می توانیم برای اجرایی شدن آن کمک کنیم چراکه در حال حاضر  ۸۵ هزار مگاوات ظرفیت اسمی داریم که ۳۸ درصد آن‌ ظرفیت ویژه است که باید احیای نیروگاه‌ها با کمک واحدهای فولادی انجام شود تا نیروگاه‌ها وارد مدار گردند و در بلند مدت نیز احداث شرکتهای مادر تخصصی به صورت مشترک و احداث نیروگاههای اختصاصی برای پرمصرف ها می تواند موثر باشد.

همچنین مدیرعامل فولاد خوزستان طرح افزایش ۵ برابری بهای برق صنایع فولادی و معدنی را موجب افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید شمش فولادی دانست.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نقش حامل های انرژی در قیمت تمام شده فولاد خوزستان در سال گذشته به جز برق حدود ۳ درصد بود، گفت: این عدد امسال به ۸ درصد افزایش یافته است و با توجه به تناژ از دست رفته که بالغ بر هزار تن است معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت برآورد شده است. به نظر من نیاز است بر اساس واقعیت ها، اعداد و ارقام تحلیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل ما حکمرانی انرژی است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی، تقاضا برای فولاد بالا نیست و شاهد افزایش قیمت در بازار نیستیم اما با توجه به چالش ها و رشد تقاضا قیمت ها نیز افزایش پیدا می کند و اگر تقاضا افزایش پیدا کند با چالش جدی مواجه می شویم.

مدیرعامل فولاد خوزستان اشاره ای به احداث نیروگاه اختصاصی ۵۲۰ مگاواتی  کرد و افزود: با اجرای طرح احداث نیروگاه و در مدار قرار گرفتن آن علاوه بر برداشته شدن محدودیت‌های برقی، پایداری تولید تضمین می‌شود. در حال حاضر با توجه به کاهش تولید فولاد ناشی از محدودیت‌های برقی، احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی با امکان توسعه تا ۱۰۰۰ مگاوات در دستور کار قرار گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۱
شناسه مطلب : 37991
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی