مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد تبیین کرد:سودآوری، مدیریت بهای تمام‌ شده و اجرای طرح‌های توسعه
شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در سال ۱۳۸۷، با هدف تکمیل زنجیره ارزش ذخایر سنگ‌آهن سنگان و تامین مواد اولیه واسطه‌ای صنایع فولادی کشور، اشتغال‌زایی و توسعه متوازن ناحیه‌ای در منطقه سنگان در استان خراسان رضوی، به بهره‌برداری رسید. این شرکت در واقع یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد خوزستان محسوب می‌شود که در راستای سیاست‌ها و اهداف بلندمدت آن با مسئولیت تولیدکنسانتره و گندله پایه‌گذاری شده است.

به گزارش  چیلان ، کارخانه کنسانتره شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با ظرفیت ۵ میلیون تن طراحی شده و در حال حاضر در فاز اول با ظرفیت ۵/۲ میلیون تن در حال فعالیت است. همچنین کارخانه گندله‌سازی این مجموعه نیز در سال ۱۳۹۹ و با ظرفیت ۵/۲ میلیون تن به بهره‌برداری رسید. این طرح با هزینه‌ای بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و ۱۱۵ میلیون یورو احداث شد و برای ۲۸۰ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

عملکرد‌ سودآوری و مدیریت بهای تمام‌شده

ثبت نتایج مثبت شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در حوزه تولید، درآمد و سودآوری، گویای عملکرد مناسب سیاست‌ها و استراتژی‌های این شرکت است. درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۳۹۹، با رشدی بیش از ۹۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸، به ۳۴ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال رسیده است. سود خالص این شرکت نیز در مدت یادشده ۱۴۷ درصد افزایش یافته و به بیش از ۹ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال رسیده است. بخش زیادی از این تفاوت در میزان رشد سود خالص در مقایسه با درآمدهای عملیاتی را می‌توان ناشی از استراتژی‌های مناسب این شرکت در زمینه مدیریت بهای تمام‌شده محصولات خود دانست.

بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های ایجادشده یکی از عواملی است که می‌تواند تاثیرات مثبت فراوانی در مدیریت بهای تمام‌شده داشته باشد. در همین راستا شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد طی سال ۱۳۹۹ موفق به تولید ۲ میلیون و ۵۱۶ هزارتن کنسانتره شد و توانست حتی از ظرفیت اسمی این شرکت یعنی ۵/۲ میلیون تن نیز عبور کند. در زمینه تولید گندله نیز، پس از راه‌اندازی خط تولید در سال گذشته، در بازه زمانی خردادماه تا پایان سال، میزان تولید محصول این شرکت به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسید.

 

اقدامات سیمیدکو در ۱۴۰۰

سیمیدکو در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ با وجود مشکلات تأمین برق در تابستان، موفق شد عملکرد مناسبی در حوزه تولید،  اجرای طرح ها و پروژه ها، سودآوری و بومی‌سازی به ثبت برساند و در تازه‌ترین رویدادها، در شهریورماه ۱۴۰۰، علی‌رغم مشکلات مربوط به تأمین برق، بالاترین رکورد تولید ماهانه گندله در شرکت سیمیدکو ثبت شد. این شرکت در شهریورماه سال جاری، با تلاش کارکنان خود و همراهی گروه فولاد خوزستان، موفق به تولید ۱۸۵ هزار تن گندله با کیفیت مناسب شد که ۲۳ درصد بالاتر از برنامه این شرکت در این ماه است.

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در حوزه انرژی نیز پروژه فیلتراسیون و آبگیری را وارد فاز راه‌اندازی کرد که از جمله پروژه‌های بزرگ زیست‌محیطی کشور به شمار می‌رود. همچنین اجرای طرح «سامانه آب» نیز از دیگر طرح‌های این شرکت برای تامین آب کارخانه است. این سامانه خط تولید کارخانه را در شرایط بحرانی به مدت یک ماه حفظ می‌کند و مانع از توقف تولید می‌شود.

به گفته مهندس مدنی فر مدیرعامل سیمیدکو، از دیگر اقدامات این شرکت برای تأمین پایدار آب، قرارداد خرید پساب شهر خواف و جمع‌آوری، تصفیه و استفاده از پساب این شهر است. مدت اجرای این پروژه سه سال است و پس از تکمیل عملیات اجرایی، امتیاز استفاده از پساب این شهر به مدت ۲۵ سال متعلق به این شرکت خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۳ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳
شناسه مطلب : 39463
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی