مدیرعامل فولاد خراسان در گفتگو با چیلان مهم ترین انتظار فولادسازان از دولت جدید را اعلام کرد:مدیرعامل فولاد خراسان در گفتگو با چیلان مهم ترین انتظار فولادسازان از دولت جدید را اعلام کرد:
دکتر کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان که از سال 1398 سکان مدیریت بزرگ ترین مجتمع صنعتی شرق کشور را به دست گرفته است در طول دو سال نخست مدیریت وی بر این شرکت، شاخص هایی همچون بازدهی سهام، میزان فروش و نیز حوزه هایی نظیر توسعه منابع انسانی رشد چشم گیری یافته است.

به گزارش  چیلان ، دکتر کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان که از سال ۱۳۹۸ سکان مدیریت بزرگ ترین مجتمع صنعتی شرق کشور را به دست گرفته است در طول دو سال نخست مدیریت وی بر این شرکت، شاخص هایی همچون بازدهی سهام، میزان فروش و نیز حوزه هایی نظیر توسعه منابع انسانی رشد چشم گیری یافته است. وی در گفتگو با  چیلان ، علاوه  بر تشریح عملکرد فولاد خراسان در نیمه نخست سال جاری، به مسائل مهم پیش روی صنعت فولاد اشاره کرد و از انتظارات فولادسازان از دولت سیزدهم سخن گفت.

رشد ۱۴۰ درصدی فروش «فخاس»

مدیرعامل فولاد خراسان در گفتگو با  چیلان  از رکوردزنی های پی در پی در این شرکت سخن گفت و اظهار داشت: مجتمع فولاد خراسان، با انسجام و همدلی سهامداران، ذی نفعان، مدیریت و کارکنان، در آغاز سال ۱۴۰۰ شروعی پر فروغ داشت و در هر سه ماه نخست سال شاهد شکسته شدن رکورد در نواحی مختلف تولیدی خود، از گندله سازی، تولید آهن اسفنجی، تولید شمش و محصولات نهایی بود به طوری که برخی رکوردها در هر ماه جا به جا شدند. در تابستان امسال، افت تولید بر اثر قطعی برق روند حرکت شرکت را متاثر ساخت اما در شهریور ماه با کاهش تدریجی قطعی ها، روند تولید به مدار اصلی خود بازگشت به طوری که همکاران من در مهرماه، بار دیگر سه رکورد تولید را شکستند و در تولید گندله، تولید آهن اسفنجی در یکی از نواحی احیاء مستقیم و نیز مجموع تولید آهن اسفنجی به رکورد جدید رسیدیم.

دکتر غفوری ادامه داد: از سویی و علی رغم همه تنگناها، شرکت در حوزه فروش و صادرات عملکرد قابل توجهی از خود به جا گذاشت، به طوری که جمع فروش محصولات شرکت تا پایان تیرماه، ۴۰۶۸۹ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال بوده که ۱۴۶۴۸ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال آن مربوط به فروش صادراتی بوده است و این روند در ماه های اخیر با قوت بیش تر ادامه یافته است. رشد بیش از ۱۴۰ درصدی فروش و افزایش درآمد حاصل از صادرات، موقعیت فولاد خراسان در بازار داخلی و نیز مقاصد صادراتی را تثبیت و تقویت کرده است.

خواسته های اصلی صنعت فولاد از دولت سیزدهم

مدیرعامل فولاد خراسان تسهیل صادرات را یکی از درخواست های فولادسازان از دولت جدید دانست و به  چیلان  گفت: بخشی از  مشکلات صنعت فولاد کشور ازجمله تامین مواد اولیه، مدیریت عرضه و شفافیت بازار کالایی، رونق بخش های پیشران (از جمله توسعه ساخت و ساز در کشور) از مسائلی است که شایسته توجه است و حمایت از این صنعت مادر و کلیدی، توجه بیشتر به آن­ها را ایجاب می کند اما اهمیت و لزوم صادرات صنایع کشور به ‌ویژه صنعت فولاد برای جبران بخشی از کاهش درآمدهای نفتی که در چند سال اخیر دچار شدیدترین تحریم‌ها بوده است، بسیار ویژه و حساس است. در سال های اخیر حتی برخی از سال ها شاهد فراتر رفتن رقم صادرات فولاد کشور نسبت به ارز حاصل از صادرات نفتی بوده ایم. این حاکی از اهمیت صنعت فولاد در چرخه اقتصاد کشور است. لذا بازار فولاد در حوزه صادراتی نیز دارای قدرت تاثیرگذاری قابل توجهی است و رفع موانع تجارت خارجی و تسهیل صادرات برای صادرکنندگان فولادی از مسائل شایسته توجه و اهتمام ویژه است.

خسارت قطع برق و گاز به اقتصاد فولاد

مدیرعامل فولاد خراسان در مصاحبه با  چیلان  اظهار داشت: در سال جدید، چالش دیگری نیز حوزه تولید، به ویژه تولید فولادسازان را بیشتر از سال های قبل تحت تاثیر قرارداده و آن عدم تعادل تولید و مصرف انرژی و در نتیجه قطعی برق و در فصول سرد سال، قطع گاز واحد های تولیدی است که موجب وارد آمدن خسارات سنگین روزانه به زنجیره اقتصادی، به ویژه فولادسازان شده است.

به گفته مدیرعامل فولاد خراسان، باید با همفکری وزارت نفت، وزارت صمت و شرکت ملی گاز تلاش کنیم که از حجم بالای خسارت به کارخانجات فولادی به دلیل محدودیت تأمین برق و گاز جلوگیری کنیم و با سرعت عمل و با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت به راهکارهایی برای مدیریت این چالش برسیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
شناسه مطلب : 39852
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی