رئیس هیات عامل ایمیدرو: فرصت مغتنم جشنواره ملی فولاد برای تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان
وجیه اله جعفری معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، در پیامی به مناسبت برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در دهه فجر امسال گفت:این رویداد میزبان شرکت هایی است که علاوه بر بومی سازی در ساخت تجهیزات و جلوگیری از خروج ارز، در زمینه تولید دانش شامل طراحی، ساخت، مهندسی معکوس و... نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده اند.

به گزارش خودرونویس، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به عنوان سازمان سیاست گذار، در راستای اهداف کلان وزارت صنعت معدن و تجارت، طی دو سال اخیر با همکاری بخش خصوصی تلاش کرده به صورت منسجم و هدفمند موضوع بومی سازی را راهبری و هدایت کند.

بخش مستقلی در ایمیدرو در ارتباط نزدیک با انجمن تولیدکنندگان فولاد و اعضای آن در حوزه تولید، مهندسی، طراحی و ساخت شکل گر فت که خروجی اقدامات و همکاری های انجام شده در پلتفرومی واحد با عنوان سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد به نمایش گذاشته شده است.

اکنون ده ها هزار قطعه بومی شده در قالب فرصت ها و توانمندی های داخل در سامانه جامع بومی سازی منعکس شده است و این تولیدات بومی شده، پس از بررسی های لازم، پایش می شوند و در صورتی که از ویژگی های تعریف شده (کیفیت، استاندارد و….) برخوردار شوند، با همکاری ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد، مورد حمایت قانونی وزارت صنعت معدن و تجارت قرار می گیرند.

در این رویداد جشنواره_و_نمایشگاه_ملی_فولاد_ایران شرکت های پیشرو در بومی سازی، آماده نمایش دستاوردها و عقد قرارداد با طرحان و سازندگان داخلی هستند و بنابراین جشنواره و نمایشگاه سال جاری، فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان و تأمین برای زنجیره آهن و فولاد است و دولت نیز پشتیبان و پیگیر این موضوع است.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷
شناسه مطلب : 40873
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی