مدیرعامل چادرملو در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن:کویر مرکزی ایران آینده ایران در بخش معدن است
مهندس تقی زاده مدیرعامل چادرملو در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن گفت:کویر مرکزی ایران دارای منابع غنی است و باید درهای این منطقه به روی سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف باز شود.

به گزارش  چیلان ، مهندس تقی زاده مدیرعامل چادرملو در همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن گفت:کویر مرکزی ایران دارای منابع غنی است و باید درهای این منطقه به روی سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف باز شود.

مسئله اصلی صنعت فولاد بخش اکتشاف است و باید معادن محبوس در اختیار شرکتهای توانمند قرار داده شود. در کویر مرکزی ایران بیش از یک میلیارد تن ذخیره معدنی بلااستفاده داریم. مجوزهایی که باعث حبس معادن شده باید ابطال شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: ما ۸ دستگاه حفاری جدید برای اکتشاف معادن خریداری کرده‌ایم و ۵ دستگاه هم به ماشین‌سازی اراک سفارش داده‌ایم.

تقی زاده تاکید کرد: مشکل اصلی ما در اکتشاف مشکلات بروکراسی اداری است. کویر مرکزی، آینده اقتصاد ایران است اما گلوگاه کار ما در مشکلات اداری است.

وی افزود: الان پهنه‌ها توسط عده‌ای تبدیل به کاغذبازی و بورس بازی شده و فقط خرید و فروش می‌شود اما هیچ تولیدی انجام نمی‌شود. ما مالکیت این پهنه‌ها را نمی خواهیم؛ فقط می‌خواهیم برای اکتشاف و بهره‌برداری در اولویت باشیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: ما در زمینه علم اکتشاف، فناوری روز را در اختیار نداریم اما در حال مذاکره هستیم تا شرکت‌های مختلف را برای این امر پای کار بیاوریم.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
شناسه مطلب : 42075
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی