برنامه تهیه پروتکل روابط عمومی روی میز ایمیدرو
مدیر روابط عمومی ایمیدرو از برنامه تهیه پروتکل برای حوزه روابط عمومی شرکت های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو خبر داد.

به گزارش  چیلان ،حمید علی آبادیان، امروز در نخستین نشست مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه در اصفهان برگزار شد، افزود: باتوجه به اینکه اساسنامه و پروتکلی در حوزه روابط عمومی این حوزه جاری نیست، برنامه ای برای تدوین دستورالعمل روابط عمومی در دست تهیه داریم.

علی آبادیان ادامه داد: قرار است این برنامه به تصویب هیات عامل برسد.

وی با بیان اینکه نشست های مدیران روابط عمومی به ایجاد هم افزایی، اشتراک گذاری توانمندی ها، انسجام و یکپارچگی می انجامد، اظهار داشت: نیازمند تشکیل کارگروه های تخصصی برای حوزه های مختلف فعالیت در روابط عمومی هستیم به طوری که هر بخش مسوول مشخصی برای پیگیری نظرات، اجرایی کردن آن ها به صورت منسجم داشته باشد.

وی یاداور شد: روابط عمومی ها به رغم اینکه در طول سال فعالیت های متعددی را در حوزه وظایف خود انجام می دهند اما به غیر از موارد اضطراری چندان مورد توجه قرار نگرفته اند.

جهاد تبیین

مدیر روابط عمومی ایمیدرو همچنین به موضوع جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شرکت های این حوزه علاوه بر نقش آفرینی در اشتغال، تولید و توسعه زیربناها، جایگاه ارزنده ای در حوزه مسوولیت اجتماعی داشته اند.

وی ادامه داد: کمک به مناطق کم برخوردار در حوزه بهداشت و درمان، ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده و زلزله زده و … بخشی از اقدامات این شرکت ها در حوزه مسوولیت اجتماعی است.

به گفته وی، این خدمات نیاز به تبیین بیشتری برای جامعه دارد و باید در این مسیر از ظرفیت فضای مجازی استفاده بیشتری برد.

علی آبادیان با تاکید بر اینکه فعالیت متفاوت شرکت های این بخش سبب می شود نتوان تعریف واحدی از روابط عمومی ارایه داد، گفت: ابتدا باید استراتژی و اهداف تعریف شود و بعد سراغ محورهای فعالیت رفت.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو افزود: اشتراک گذاری توانمندی ها و امکانات روابط عمومی های این حوزه، یکی از روش هایی است که فرایند اجرای استراتژی را تسهیل می کند.

تاکید بر نشست های دوره ای

به گفته وی، نشست های دوره ای مدیران روابط عمومی به نقش آفرینی و تحقق اهداف سازمانی و در نهایت توسعه کشور کمک شایانی می کند.

در این نشست محمد جواد براتی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن برشمردن جایگاه این شرکت در تولید، اشتغال و دانش، افزود: حوزه مسوولیت اجتماعی این شرکت بخش های مختلفی از کشور را در برگرفته و همواره مورد تاکید قرار دارد‌.

بازنگری در روایتگری روابط عمومی ها

از سوی دیگر حسین طالبی مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، خواهان بازنگری در تعریف، روایتگری و جایگاه روابط عمومی ها شد، به گفته وی، امروزه تولید محتوا، ارسال اخبار و اقناع مخاطب باید بر اساس شناخت دقیق از مخاطب باشد.

وی بهره گیری از شبکه های مجازی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید پیش از بروز بحران به پیاده سازی استراتژی بپردازیم و از اقدامات واکنشی پرهیز کنیم.

وی گفت: امیدآفرین باید به گونه ای اجرا شود که مخاطب را اقناع کند.

سید حسین مرتضوی مدیر روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز سخنانی درباره نحوه تعامل با رسانه ها و اطلاع رسانی به مخاطبان بر اساس منافع ایجاد شده برای کشور و اقتصاد، ایراد کرد.

از سوی دیگر مدیران روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، ملی فولاد، فولاد آذربایجان و نیز فولاد میانه، سرب و روی انگوران، طلای موته، روی مهدی آباد، فولاد خوزستان، الکترود گرافیتی ایران، مناطق ویژه خلیج فارس، پارسیان و لامرد و همچنین ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد میتیل، مرکز ایمینو، ام ام تی ایی، مس شهربابک، نفلین سینیت، فناوری فولاد مبارکه، فولاد چهارمحال و بختیاری، فولاد هرمزگان، توکا فولاد و ایریتک در سخنانی، خواهان برگزاری جلسات مداوم برای اشتراک گذاری توانمندی ها، تبادل دانش و تجربیات در امور مختلف به ویژه حوزه فرهنگی و مسوولیت اجتماعی شدند.

نشست مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی، در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی به مدت سه روز و به میزبانی فولاد مبارکه در اصفهان برگزار می شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸
شناسه مطلب : 42231
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی