اختصاصی چیلان؛مجمع عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد/ اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فولاد انتخاب شدند
مجمع عمومی انجمن فولاد امروز سه شنبه 27 اردیبهشت در هتل همای تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه با رأی نمایندگان شرکتها، دکتر ابوتراب فاضل نماینده شرکت چادرملو به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد. مهندس یزدانی و مهندس طاهری زاده نیز به عنوان دو ناظر مجمع و سیدرسول خلیفه سلطانی به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند. در این مجمع، اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فولاد با رأی شرکتهای عضو این انجمن انتخاب شدند.

به گزارش  چیلان ، سیدرسول خلیفه سلطانی در ابتدای این جلسه گزارش هیئت مدیره انجمن فولاد در دوره هفتم را قرائت کرد. وی گفت: در دوره هفتم هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، صنعت فولاد با بیشترین حجم دخالت‌های دولت و مجلس در حوزه تنظیم بازار فولاد روبرو بود. در حوزه تنظیم بازار انجمن فولاد تلاش کرد ضمن انجام کار کارشناسی و ارائه مستدل آن به تصمیم‌گیران اقتصادی و صنعتی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس جمهور، مصاحبه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای، مکاتبات و جلسات و پیگیری‌های متراکم، بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های متعدد صادره در این خصوص را اصلاح کند که موفقیت‌های قابل قبولی نیز به همراه داشت.

وی اهم اقدامات انجمن در حوزه تنظیم بازار فولاد را اینگونه برشمرد: اصلاحات متعدد بر دستورالعمل تنظیم بازار فولاد سال ۱۳۹۷، احیاء کمیته تخصصی فولاد و عضویت ثابت انجمن در آن، حذف سقف رقابت در عرضه‌های فولادی بورس کالا، اصلاح چندمرحله‌ای کف عرضه‌های تعیین شده، اصلاح قیمت‌های پایه در بورس کالا در جهت تطابق با قیمت‌های جهانی، پیشنهاد، پیگیری و تصویب بسته حمایتی از کارخانجات ذوب القایی، احیاء معاملات مچینگ ورق فولاد مبارکه به روش‌های مورد تایید وزارت صمت، تلاش در جهت برقراری نسبت‌های قیمتی متوازن در زنجیره فولاد، اصلاح سیاست غلط وزارت صمت در ابطال پیاپی معاملات فولاد در بورس کالا، تخصیص سهمیه آهن اسفنجی به واحدهای ذوب القایی، مختومه نمودن تعدادی از پرونده‌های تعزیراتی تشکیل‌شده برای اعضاء انجمن، رفع ایرادات و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد مصوب ستاد اقتصادی دولت در سال ۱۳۹۹، جلوگیری از تصویب طرح مجلس برای تنظیم بازار فولاد و …

اقدامات انجمن در حوزه توسعه صادرات

سیدرسول خلیفه سلطانی در ادامه قرائت گزارش هیئت مدیره انجمن فولاد گفت: یکی از اولویت‌های هیئت مدیره انجمن در دوره هفتم تلاش در جهت مقررات‌زدایی و تسهیل صادرات بود که خوشبختانه به‌طور نسبی موفقیت‌آمیز بود. برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این حوزه عبارت است از: تلاش برای تفکیک مقررات بازار داخلی فولاد از صادرات، تلاش در جهت مقررات‌زدایی و حداقل اصلاح مقررات محدودکننده صادرات فولاد کشور، حذف مجوزهای صادراتی (فیزیکی و الکترونیکی) همچون تیک‌های صادراتی، پیگیری از وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جهت حذف تعرفه گمرکی کشورهای همسایه، کاهش و واقعی‌سازی ارزش صادراتی محصولات فولادی در گمرکات، پیشنهاد، پیگیری و تصویب بخشنامه مجاز نمودن صادرات فولاد صرفاً برای تولیدکنندگان فولاد، تشکیل کارگروه مشترک با وزارت صمت و بانک مرکزی در جهت حل مشکلات و ابهامات شرکت‌های عضو در مقررات بازگرداندن ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور، اصلاح بخشنامه عوارض صادراتی زنجیره فولاد

اقدامات در حوزه تأمین انرژی

خلیفه سلطانی در ادامه تصریح کرد: تأمین پایدار انرژی یکی از مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های عضو انجمن فولاد به‌ویژه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بود. انجمن فولاد از طریق برگزاری جلسات با تصمیم‌گیران مربوطه به محدودیت‌های انرژی واکنش نشان داد و با پیگیری‌های متراکم موفق به اصلاح حداقلی آن‌ها شد.

وی ادامه داد: برخی از مهمترین اقدامات انجام‌شده برای تامین انرژی اعضای انجمن عبارتند از: ایجاد کارگروه مشترک با وزارت نیرو و صمت، ارائه برنامه پیشنهادی برای کاهش محدودیت تأمین برق کارخانجات زنجیره فولاد، جلوگیری از تصویب مصوبه جدید برای محدودیت شدید گاز و برق فولادسازان در زمستان، تعامل مستمر با وزارت نیرو و صمت از ابتدای سال ۱۴۰۱ در راستای برقراری عدالت بین صنایع در اعمال محدودیت‌های تامین برق، کاهش محدودیت‌های تامین برق زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۱ از طریق طراحی و تنظیم مدل هوشمند در جهت اصلاح برنامه وزارتخانه‌های صمت و نیرو، تشکیل کمیته انرژی در انجمن، حمایت از برگزاری سمینارهای تخصصی در جهت تبیین چالش برق و گاز در زنجیره فولاد و …

تلاش برای افزایش کیفیت تولیدات فولاد

خلیفه سلطانی عنوان کرد: هیئت مدیره انجمن فولاد در دوره هفتم در حوزه استاندارد و بهبود کیفیت تولیدات فولادی نیز اقدامات مهمی انجام داد که از آن جمله می‌توان به راهبری و هماهنگی و مشارکت در تدوین و تصویب استاندارد شمش فولادی، تدوین، تنظیم و تصویب نظام ارزیابی انطباق (CI-MARKING) در راستای مدیریت یکپارچه کیفیت در زنجیره فولاد و تدوین و بازنگری چندین استاندارد فولادی اشاره کرد.

وی بیان داشت: در نتیجه اقدامات انجام‌شده، انجمن فولاد در این دوره توانست در هر ۲ دوره ارزیابی انجام‌شده توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از بین بیش از ۲۰۰ تشکل صنفی، عنوان تشکل برتر صنفی کشور را از آن خود کند. انجمن همچنین در دوره هفتم، هماهنگی و راهبری لازم در جهت تفاهم‌نظر تشکل‌های زنجیره فولاد به منظور تشکیل شورای آهن و فولاد را انجام داد.

خلیفه سلطانی در پایان اقدامات هیئت مدیره انجمن فولاد در حوزه بومی سازی را تشریح کرد. وی گفت: انجمن فولاد در سه دوره اقدام به برگزار جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با محوریت بومی سازی و تعمیق ساخت داخلی کرد. همچنین با تلاش های انجمن و با همکاری ایمیدرو و شرکت های فولاد سامانه جامع بومی سازی راه اندازی شد.

بخشی نگری در انجمن فولاد جایگاهی ندارد

در ادامه دکتر بهرام سحانی رئیس هفتمین دوره هیئت مدیره انجمن فولاد به ارائه گزارشی کوتاه پرداخت و با ذکر موارد مختلف و متنوع، اقدامات انجمن فولاد در حمایت از منافع تمام حلقه های زنجیره فولاد را تشریح کرد.

دکتر بهرام سبحانی گفت: اعضای هیئت مدیره انجمن فولاد بر اساس تقسیم بندی رسته های مختلف انتخاب می شوند اما در عین حال در میان هیئت مدیره انسجام و همدلی وجود دارد و تمام اعضای هیئت مدیره خود را نماینده کل زنجیره فولاد می دانند و بدون بخشی نگری از منافع کل زنجیره دفاع می کنند.

در ادامه حسابرس قانونی اقدام به قرائت گزارش حسابرسی کرد و صورت های مالی انجمن فولاد به تصویب حاضران در مجمع در رسید. حق عضویت شرکتهای عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز به تصویب مجمع رسید. همچنین روزنامه صمت به عنوان روزنامه رسمی انجمن فولاد انتخاب شد.

انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فولاد

در پایان مجموع عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، با رأی شرکتهای عضو این انجمن، افراد زیر به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فولاد انتخاب شدند:

۱- بهرام سبحانی

۲- امین ابراهیمی

۳- کسری غفوری

۴- محمد کشانی

۵- اسدالله فرشاد

۶- بهادر احرامیان

۷- جهاندار شکری

همچنین با رأی شرکتهای عضو، احمد دنیانور به عنوان بازرس هیئت مدیره انجمن فولاد و حجت اله شهپری به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

محمدرضا بناییان مفرد، سیدرضا شهرستانی، محسن خراسانی، احسان دشتیانه و هاشم نظام آبادی نیز به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۵
شناسه مطلب : 42247
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی