مدیرعامل ذوب آهن در مجمع عمومی عادی سالیانهذوب‌آهن مشکل تامین برق ندارد
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی عادی سالیانه با اشاره به تکنولوژی کوره بلند در این شرکت گفت: ۷۰ درصد فولاد تمیز دنیا به روش کوره بلند تولید می‌شود.

به گزارش  چیلان ،

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ لحظاتی قبل با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران آغاز شد.

ایرج رخصتی، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در ابتدای این نشست به ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره پرداخت و اظهار کرد: ساختمان و زیرساخت بیشترین مصرف فولاد به ویژه فولادهای با کیفیت بالا را در دنیا دارد.

وی افزود: ایران از نظر مصرف فولاد خام به عنوان یک شاخص توسعه یافتگی رتبه هشتم را دارد. ذوب‌آهن ۶۴ درصد تیرآهن کشور را تامین می‌کند. جایگاه شرکت ذوب‌آهن در وضعیت و صنعت در رتبه سوم تولید فولاد خام با ۲۴۸۹ هزار تن فولاد خام داشته است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب‌آهن تنها شرکتی است که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، پنج درصد رشد تولید فولاد داشته است.

رخصتی افزود: شمش اگر بخواهد به حوزه خلیج فارس صادر شود برای شرکت‌های ایرانی بهتر است، زیرا عوارضی به محصولات نهایی بسته شده است که برای ایران مقرون به صرفه نیست.

ذوب‌آهن مشکل تامین برق ندارد

وی افزود: وضعیت تولید طی ۳ سال اخیر نشان می‌دهد همه محصولات با رشد تولید مواجه بوده‌اند. طی سه سال اخیر تیرآهن، میلگرد، کلاف و شمش در سال ۱۴۰۰ نسبت به دو سال گذشته رکورد جدیدی در صادرات به ثبت رسانده است. این شرکت در سال گذشته یک میلیون و ۱۱۷ هزار تن محصولات فولادی به ارزش ۱۴۹ هزار میلیارد ریال شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: در فضای کسب‌وکار تهدیدها و فرصت‌ها مختلفی پیش روی خود داریم. دولت وعده داده است که در چهار سال ۴ میلیون مسکن بسازد که فرصت خوبی برای شرکت ذوب‌آهن برای تامین مصالح ساختمانی دارد.

رخصتی افزود: وجود زنجیره کامل فولاد شرکت ذوب‌آهن یکی از شرکت‌هایی است که این زنجیره کامل را دارد. تولید فولاد خام تمیز کاملا با استراتژی ذوب‌آهن سازگار است. ۷۰ درصد فولادهای تمیز در دنیا به روش کوره بلند تولید می‌شود که شرکت ذوب‌آهن نیز از همین موقعیت برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز اگر در شرکت ذوب‌آهن مشکل تامین برق نداریم به دلیل وجود زیرساخت تولید ۲۴۰ مگاوات برق در این شرکت است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت در سال گذشته موفق به فروش یک میلیون و  ۳۱۸ هزار تن محصول فولادی در داخل کشور به ارزش ۱۸۷ هزار میلیارد ریال شده است. همچنین فروش داخلی ۱۵ هزار میلیارد ریال در محصولات فرعی داشته است.

آمادگی ذوب‌آهن برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: این شرکت از کمیته‌های تخصصی به منظور رصد بازار کسب‌وکار استفاده می‌کند. ذوب‌آهن تنها یک شرکت نیست بلکه صنعتی است که ریشه در تاریخ دارد به همین دلیل ظرفیت آن در حوزه منابع انسانی قابل توجه است.

رخصتی افزود: از دهه ۵۰ به بعد، پروژه‌های سنگینی در این شرکت اجرا شده است. اما هر حرکتی که در این شرکت انجام می‌شود با مجوزات محیط زیستی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از حرکت‌هایی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد فروش مویرگی است. بنابراین استراتژی این شرکت فروش محصولات از طریق مراکز فروش خدماتی انجام می‌شود. ما محصولات خاصی را تولید می‌کنیم که طبیعتا مشتریان خاصی هم دارند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه این شرکت اعتبار خوبی نزد شبکه بانکی دارد، اظهار کرد: اگرچه ما مشکلات نقدینگی داریم اما گردش مالی ما منطق مهندسی دارد.

رخصتی خاطرنشان کرد: آماده‌سرمایه‌گذاری در حوزه معدن هستیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن گفت: ایران به ۷ هزار سوزن ریل نیاز دارد. با توجه به اینکه هر سوزن ریل ۶۰۰ میلیون تومان سودآوری دارد به دنبال کامل کردن تولید خود در این حوزه هستیم. اکنون بخش اصلی این قطعه در شرکت ذوب‌آهن تولید می‌شود.

رخصتی خاطرنشان کرد: سود ناخالص شرکت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۹ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل دارد. سود عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۲ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال بوده که افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: همچین سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰  به میزان ۲۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بوده که افزایش ۲۸ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۷
شناسه مطلب : 43222
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی