صادرات فولاد و محصولات صنایع معدنی «برای عموم» آزاد شد
گمرک ایران با استناد به نامه معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، صادرات فولاد و سایر محصولات صنایع معدنی را «برای عموم» و « مطابق مقررات صادرات» آزاد اعلام کرد.

به گزارش  چیلان ،گمرک ایران با استناد به نامه معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، صادرات فولاد و سایر محصولات صنایع معدنی را «برای عموم» و « مطابق مقررات صادرات» آزاد اعلام کرد.

رضا محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در نامه ای خطاب به رئیس سازمان توسعه تجارت، بخشنامه های قبلی آن معاونت و دفاتر تخصصی مبنی بر محدودیت صادرات فولاد و محصولات صنایع معدنی صرفاً برای تولید کنندگان را مطابق رای دیوان عدالت اداری، از تاریخ ابلاغ بخشنامه فعلی، کان لم یکن اعلام کرده است.

تصمیم محدودسازی صادرات فولاد صرفا برای تولید کنندگان و نمایندگان آنان در آغاز سال ۹۷ و‌ به منظور مدیریت ورود ارز حاصل از صادرات به کشور و مقابله با رقابت منفی قیمتی در صادرات اتخاذ شده بود. حالا باید دید راهکار جایگزین وزارت صمت برای تحقق اهداف فوق با شرایط بخشنامه کنونی چیست؟! علاوه بر این باید دید تفاوت قیمت فولاد در بورس کالا که با ارز نیمایی محاسبه می شود با قیمت صادراتی آن با ارز آزاد، به جیب چه اشخاصی خواهد رفت؟!

برای مشاهده نامه نامه معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اینجا کلیک کنید.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۴
شناسه مطلب : 44720
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی