افزایش شاخص کیفی درصد محصولات مطابق با سفارش فولاد سبا به ۹۶.۸۱ درصد
با توجه به تأکید و رویکرد مدیریت شرکت مبنی بر تولید محصولات باکیفیت و ویژه، با تلاش جمعی کارکنان مجتمع فولاد سبا، در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ شاخص کیفی درصد محصولاتِ مطابق با سفارش این ناحیه به 96.81 درصد ارتقا یافت.

به گزارش  چیلان ،مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا در خصوص این دستاورد ارزشمند گفت: با اجرای نوسازی خطوط تولید، ارتقای اتوماسیون صنعتی و نصب قفسه شماره ۷ نورد فولاد سبا در سال گذشته و طی شدن روند تست‌های عملکردی تجهیزات نصب‌شده، خوشبختانه در شش‌ماهه نخست سال جاری شاهد رشد شاخص کیفی درصد محصولات مطابق با سفارش و بهبود محسوس آن نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته بوده‌ایم.

بهمن خلیلی تصریح کرد: نکته قابل‌توجه در این فرایند این است که ارتقای شاخص کیفی مذکور با رشد قابل‌توجه حجم تولید این مجتمع نسبت به دوره مشابه سال‌های قبل همراه بوده است که ضمن تحقق برنامه‌های تولید پیش‌بینی‌شده، تولید آزمایشی فولادهای جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ضمن قدردانی از پولادمردان پرتلاش مجتمع فولاد سبا در واحدهای تولید، ستاد و خدمات فنی و پشتیبانی اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان بتوانیم رشد بیش‌ازپیش محصولات را از لحاظ کمی و کیفی محقق سازیم.

در همین زمینه، رئیس کنترل کیفیت مجتمع فولاد سبا نیز اظهار داشت: مجتمع فولاد سبا در نیمه اول سال جاری با ثبت عدد ۹۶.۸۱ درصد محصول مطابق با سفارش، به بالاترین عدد شاخص کیفی نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته و از ابتدای راه‌اندازی این مجتمع دست یافت.

جمشید عبدزاده تکمیل موارد باقی‌مانده از بخش‌های نوسازی و توسعه خطوط تولید نظیر ماشین شماره یک ریخته‌گری و اتوماسیون نورد را که تأثیر مستقیم بر کیفیت محصولات دارند، از عمده دلایل این بهبود کیفی دانست.

وی تعامل مؤثرتر بین گروه‌های تولید، دفتر فنی تولید و کنترل کیفیت در رصد کردن محصولات نامنطبق و تعریف اقدامات اصلاحی متناسب را از دیگر دلایل این بهبود برشمرد و تصریح کرد: شاخص کیفی درصد محصولات مطابق با سفارش به‌عنوان اصلی‌ترین شاخص کیفیت، بیانگر هماهنگی بین فرایندهای تولید و پشتیبانی در خطوط مختلف و تحت کنترل بودن فرایندهاست.

عبدزاده ادامه داد: ارتقای این شاخص علاوه بر تأثیر مستقیم بر کاهش هزینه‌ها از قبیل هزینه‌های کیفیت مشتمل بر هزینه‌های دوباره‌کاری، خرابی‌ها و ضایعات، سبب کاهش هزینه‌های غیرمستقیم نظیر ماندن محصول در انبار، تولید مجدد و اضافی، تأخیرها و برخی موارد دیگر می‌شود و نهایتا بهبود شاخص رضایت مشتریان را به دنبال دارد.

رئیس کنترل کیفیت مجتمع فولاد سبا اظهار امیدواری کرد با بهبود فرایند و عملکرد تجهیزات اندازه‌گیری موجود و به‌کارگیری دستگاه موج‌سنج و همچنین نصب تجهیزات اندازه‌گیری مورد درخواست نظیر دستگاه بازرسی اتوماتیک سطح، در آینده، شاهد بهبود و تضمین کیفیت بیش‌ازپیش محصولات تحویلی به مشتریان باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۵ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
شناسه مطلب : 44815
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی