تعامل تولیدکنندگان با شرکت ملی گاز و وزارت نفت برای مدیریت چالش تامین گاز صنایع فولادی
مهندس اسداله فرشاد، مدیرعامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان و عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به برگزاری همایش تخصصی انرژی درصنعت فولاد در صنعت فولاد گفت: توسعه فولاد در ایران مبتنی بر گاز طبیعی بوده است که در سال‌های اخیر با چالش جدی مواجهه شده است.

به گزارش  چیلان ، مهندس اسداله فرشاد، مدیرعامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان و عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به برگزاری همایش تخصصی انرژی درصنعت فولاد در صنعت فولاد گفت: توسعه فولاد در ایران مبتنی بر گاز طبیعی بوده است که در سال‌های اخیر با چالش جدی مواجهه شده است.

به گفته مهندس فرشاد، با وجودی که کل صنعت فولاد بیش از ۵ درصد مصرف گاز کشور را به خود اختصاص نداده اما شرکت‌های فولادی در فصل سرد سال درگیر چالش قطع گاز هستند.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن فولاد، بحث محدودیت در گازرسانی از همین آذرماه شروع شده که علاوه بر سرمایه‌گذاری و فعال‌سازی میادین گازی، در کوتاه مدت نیز نیازمند “مدیریت محدودیت‌های مصرف گاز” هستیم به‌گونه‌ای که کمترین چالش را در تولید آهن اسفنجی داشته باشیم.

وی یکی از تدابیر را همفکری و همراهی وزارت نفت و شرکت ملی گاز در #همایش_تخصصی_انرژی_در_صنعت_فولاد عنوان کرد و گفت امیدواریم با همفکری شاهد کمتری آسیب به تولید فولاد کشور باشیم.

اسداله فرشاد 1

2

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۹
شناسه مطلب : 45713
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی