ضرورت نگاه جدید به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در برنامه هفتم توسعه
مهندس امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با حضور در غرفه انجمن فولاد در نمایشگاه متافو و گفتگو با چیلان گفت:در حوزه تامین برق صنایع فولادی، سعی شده از طریق سرمایه‌گذاری مدیریت بهتری در این حوزه صورت گیرد و شاهد تجربه موفقی در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه برق هستیم.

به گزارش  چیلان ، مهندس امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با حضور در غرفه انجمن فولاد در نمایشگاه متافو و گفتگو با  چیلان  گفت:

در حوزه تامین برق صنایع فولادی، سعی شده از طریق سرمایه‌گذاری مدیریت بهتری در این حوزه صورت گیرد و شاهد تجربه موفقی در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه برق هستیم.

از طرفی امسال، با بهبود برنامه‌ریزی در حوزه برق، نیروگاه‌های جدید وارد شبکه شد و در مجموع سعی شد محدودیت‌های برق برای بخش تولید قابل پیش‌بینی باشد.

سعی داریم این برنامه‌ریزی برای گاز هم در تعامل با وزارت نفت داشته باشیم و با این وزارتخانه به یک فهم مشترک برسیم که اولویت فولاد کمتر از پتروشمی نیست‌؛ به گونه‌ای که وزارت نفت و شرکت ملی گاز، تامین گاز صنایع فولادی را در اولویت قرار دهند.

در حوزه آب نیز پیشنهاد کارشناسی این است که طرح‌های توسعه زنجیره فولاد کشور نزدیک به آب تعریف شود.

با این تدابیر ازجمله کنسرسیومی‌هایی که در حوزه حمل و نقل ریلی شاهدیم امیدواریم زیرساخت‌های بخش تولید از جمله ظرفیت اسکله‌ها توسعه یابد.

در برنامه هفتم توسعه نیز لازم است که مبحث زیرساخت‌های تولید بخصوص انرژی جدی‌تر دیده شود. در برنامه هفتم توسعه نیازمند هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بخش خصوصی با رویکرد سودآوری و رقابت پذیری و عبور از قیمت‌گذاری در بخش انرژی هستیم.

مهندس امیر صباغ

2

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۵
شناسه مطلب : 45732
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی