معاون توسعه معادن و صنایع معدنی «ومعادن» در گفت‌وگوی اختصاصی با چیلان تصریح کرد:نیروگاه خودتامین سمنان سالانه ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌کند
به گفته معاون توسعه معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیروگاه سمنان تنها نیروگاه خودتامین کشور است که ذیل تفاهم وزارتخانه‌های صمت و نیرو احداث شده و 360 مگاوات برق در سال تولید می‌کند.

به گزارش  چیلان ، امین صفری، معاون توسعه معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از تولید ۳۶۰ مگاوات برق در سال توسط نیروگاه خودتامین این مجموعه گفت.

وی در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت نیرو و وزارت صمت برقرار شده شرکت‌های صنعتی و معدنی که خود مبتنی بر مفاد تفاهم‌نامه اقدام به احداث نیروگاه کنند، در دوره‌های کمبود برق با قطعی مواجه نمی‌شوند.

صفری افزود: نیروگاه سمنان در زیرمجموعه شرکت توسعه معادن و فلزات تحت همین قرارداد بنا شده و برق تولیدی آن در میان واحدهای فولادی تقسیم می‌شود. این واحد این تنها نیروگاه خودتامین یک واحد صنعتی در کشور است که ذیل تفاهم‌نامه یادشده احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

برای مطالعه بیشتر خبر توافقات هفت‌گانه وزارت نیرو و فولادسازان را بخوانید.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
شناسه مطلب : 51470
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی