بهره وری و بهینه سازی مصرف، راهکار تامین انرژی صنایع
مدیر زیر ساخت ایمیدرو گفت: بهره وری در استفاده از انرژی و ورود صنایع به بخش تامین, ۲ راهکار اصلی برای رفع محدودیت در صنایع است.

به گزارش  چیلان ،منیژه غلامرضایی  با اشاره به اینکه در حوزه بهره وری سال هاست صنعت فولاد پیشروست و توانسته از فناوری مناسب و بهره ور استفاده کند، افزود: صنایع فولادی علاوه بر بهره وری بیشتر در مصرف انرژی، باید به بخش تامین انرژی مورد نیاز خود ورود کنند.

وی گفت: راهکار دیگر برای تامین انرژی مورد نیاز صنعت، بهینه سازی مصرف انرژی در سایر بخش هاست.
مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: به عنوان مثال، وارد شدن به موضوع تکمیل سیکل نیروگاه‌ها و یا بهینه شدن مصارف خانگی، می‌تواند راهکار مناسبی برای ذخیره انرژی و استفاده آن برای تامین نیاز صنعت باشد.
غلامرضایی ادامه داد: سرمایه گذاران جدیدی که وارد صنعت فولاد می‌شوند، با توجه به اینکه هزینه‌های سرمایه گذاری در زیرساخت، بخش عمده‌ای از طرح را پوشش می‌دهد، باید در کنار دریا باشند و یا در کنار مخازن گازی مستقر شوند تا با کمترین محدودیت مواجه شوند.
مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: برای این موضوع، منع قانونی وجود ندارد مگر اینکه دستگاه‌های ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏تامین کننده انرژی، محدودیت‌هایی را ایجاد کنند.

2

تاریخ انتشار : ۳ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۶
شناسه مطلب : 46361
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی