گزارش اختصاصی چیلان از مجمع سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزاتعرضه سهام جانجا در بورس / خط تولید کلاف در فولاد سرمد به راه می‌افتد / توسعه عناصر نادر و استراتژیک در تجلی
مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت از عرضه سهام معدن مس و طلای جانجا و پایان احداث خط تولید کلاف در فولاد سرمد خبر داد. او همچنین شرحی از عملکرد این مجموعه در بهره‌برداری از عناصر نادر خاکی و عناصر استراتژیک کشور ارائه کرد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با نماد تجلی صبح امروز برگزار شد و این شرکت به ازای هر سهم ۸۰ ریال سود تقسیم کرد.

گفتنی است ۹۳.۸۸ درصد از سهامداران تجلی در این مجمع حضور داشتند و چهار درصد نیز به صورت آنلاین شرکت کردند.

مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل در این نشست از افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در سال جاری و عرضه سهام معدن مس و طلای جانجا در بورس خبر داد. سهام جانجا تا پایان شهریور ماه عرضه می‌شود.

به گفته او ظرفیت بهره‌برداری از این معدن سالانه ۱۳۰ هزار تن است و راه‌اندازی آن تا سال ۱۴۲۶ به پایان می‌رسد.

وی همچنین اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با در اختیار داشتن سهمی ۵۶ درصدی از کل سهام این شرکت اصلی‌ترین سهامدار تجلی به شمار می‌آید. پس از آن شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و معدنی و صنعتی گل‌گهر هر یک با در اختیار داشتن ۱۷ درصد از سهام تجلی در گروه اصلی‌ترین سهامداران آن قرار می‌گیرند.

پایان احداث خط تولید کلاف در فولاد سرمد

علی‌اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات عملکرد مجموعه را در سال گذشته تشریح کرد و گفت: سرمایه‌گذاری شرکت در ابتدای سال ۱۴۰۱، ۲۸۱۳ میلیارد تومان، در طی این سال ۱۸۳۵ میلیارد تومان و در پایان سال ۴۶۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین سرمایه‌گذاری که تجلی در سال گذشته انجام داد در شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به ارزش ۷۹۰ میلیارد تومان بوده است.

او اضافه کرد: خط تولید کلاف تا پایان سال جاری در فولاد سرمد به بهره‌برداری می‌رسد.

عناصر نادر و استراتژیک در دستور کار تجلی

مدیرعامل تجلی همچنین در تشریح پرتفوی شرکت گفت: عناصر نادر خاکی، عناصر استراتژیک (لیتیوم و عناصر همراه) و پلی متال و فلزات رنگین سه گروه اصلی پرتفوی معادن و محدوده‌های معدنی شرکت تجلی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: سبد کنونی محصولات تجلی شامل کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، ورق فولادی، کلاف، زغالسنگ، مس و طلا، کنسانتره مونازیت، اکسید لیتیوم و ورق‌های الکتریکی می‌شود.

به گفته علی‌اکبری مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ مواد معدنی موردنیاز صنایع نوظهور از قبیل عناصر استراتژیک، عناصر نادر خاکی، عناصر غیرفلزی در کنار سرمایه‌گذاری بر پروژه‌هایی با قدمت بیشتر همچون تکمیل زنجیره فولاد، بهره‌برداری از ذخایر مس و طلا و از این قبیل در دستور کار شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات قرار دارد.  این شرکت در حوزه عناصر نادر خاکی هفت محدوده را در اختیار دارد که مساحت مجموع آنها به ۱۱۱۸ کیلومترمربع می‌رسد. در حوزه عناصر استراتژیک (لیتیوم و عناصر همراه) نیز پنج محدوده را در اختیار دارد که مساحت کل آنها به ۳۴۲ کیلومترمربع می‌رسد. این شرکت همچنین بر ۱۲ معدن پلی متال و فلزات رنگین متمرکز است. مس، طلا، پلی‌متال، سیلیس و دولومیت ذخایر این معادن را تشکیل می‌دهند.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۵
شناسه مطلب : 50518
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی