تبدیل اسلب به ورق های استنلس استیل در فولاد اکسین خوزستان
مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: تبدیل اسلب های ارسالی از سوی فولاد مبارکه به استنلس استیل در این شرکت با موفقیت انجام شد.

به گزارش  چیلان ،محمد زاده درخصوص آخرین وضعیت تولید و توسعه سبد محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: ثبات و آرامش به وجود آمده در این مجموعه موجب شد تا شارژ اسلب‌های استنلس استیل در این شرکت انجام و فرآیند نورد نیز در حضور مدیران و کارشناسان ارشد شرکت فولاد مبارکه با موفقیت اجرا شود.

وی افزود: در همین رابطه از ۱۰ اسلب ارسالی از سوی فولاد مبارکه، ۴ ورق استنلس استیل به ضخامت ۵۰ میلیمتر با موفقیت تولید و در ادامه به دلیل مشکلات فنی در ریخته‌گری، اسلب‌های باقیمانده از کوره خارج و به منظور پیشگیری از تجزیه و تحلیل در سایر اسلب‌های جدید با کاهش دمای کوره شماره ۲ طبق گراف، عملیات نورد و تولید کارخانه با تولید محصولات ریز بار و API طبق برنامه از پیش تعیین شده بدون هر گونه وقفه‌ای با دیگر کوره خط تولید به میزان ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن در روز که بهترین رکورد تولید روزانه محصولات API ریز بار شرکت است، ادامه یافت.

محمدزاده می‌گوید: با ادامه روند کاهش دمای کوره شماره ۲ و با توجه به اینکه در هر ماه ۲ نوبت تعمیرات پیشگیرانه جهت حفظ آماده بکاری خط تولید برنامه‌ریزی شده، کار‌های لازم جهت ورود به کوره شماره ۲ به منظور برشکاری و تخلیه اسلب معیوب صورت پذیرفته و در نهایت طی برنامه ریزی صورت پذیرفته و در تعمیرات برنامه ریزی شده ۸ ساعته بدون ایجاد هیچگونه خسارت و هزینه‌ای اسلب‌های معیوب از کوره تخلیه و افزایش دمای کوره شماره ۲ براساس گراف استاندارد مجددا انجام و در کمترین زمان ممکن کوره شماره ۲ وارد مدار تولید شد.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان اضافه کرد: با توجه به موارد فوق آماده بکاری تولید از ابتدای خرداد ماه تا کنون ۹۴ درصد و توقف‌های اضطراری ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه ثبت شده است.

وی می‌گوید: دستاورد یاد شده به عنوان بخشی از یک طرح ملی در تولید و نورد موفقیت آمیز ورق‌های استنلس استیل بوده که نقش مهمی در توسعه سبد تولیدی ۲ شرکت فولاد مبارکه و فولاد اکسین خوزستان خواهد داشت و بی شک در ادامه با هم افزایی، مطالعات و تجربیات بیشتر از سوی متخصصان ۲ شرکت فرآیند توسعه سبد تولیدی محصولات خاص مشابه با سرعت و به صورت تولید انبوه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۱۱ ۱۸ ۳۸ ۳۴

2

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
شناسه مطلب : 50569
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی