در مجمع شرکت پویاانرژی مطرح شد/ سال خوب و پرباری در انتظار پویاانرژی است
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید و توسعه پویاانرژی نگین سبز خاورمیانه با حضور صددرصدی سهامداران صبح امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۰، در محل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،گروه تولید و توسعه پویاانرژی در حال حاضر بازوی اجرایی و تامین‌کننده اصلی برق صنایع زیرمجموعه «ومعادن» می‌باشد؛ این شرکت به منظور تامین انرژی الکتریکی و ایجاد ارزش برای ذینفعان در چارچوب توسعه پایدار، در تلاش است با تکیه بر سرمایه انسانی، اعتبار و ظرفیت‌های خود و سهامدار اصلی، یعنی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، نقش پیشرو و موثری را به عنوان توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذار در بخش انرژی الکتریکی ایفا کند.

پویاانرژی عهده‌دار پروژه احداث واحد سه و چهار گازی نیروگاه سمنان و افزایش ظرفیت ۳۶۶ مگاواتی آن است که به عنوان یکی از پروژه‌های چهل‌وهشتگانه پیشرانان پیشرفت ایران مطرح شده است؛ این واحدها که طی چندماه گذشته سنکرون شد، در آستانه افتتاح قرار دارد.

همچنین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پویا که صددرصد متعلق به شرکت پویاانرژی است، از بهمن ۱۴۰۱ به شبکه سراسری متصل و از ابتدای سال ۱۴۰۲ در بورس انرژی عرضه شد.

از دیگر اقدامات قابل توجه این هلدینگ می‌توان به ثبت و تاسیس شرکت برق مولد نیروگاهی پویای کرمانشاه با ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات و انجام مطالعات لازم جهت راه‌اندازی آن اشاره کرد.

یادآور می‌شود که در اوایل پاییز سال ۱۴۰۰ طی تفاهنامه‌ای بین وزارت نیرو، صمت و شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی؛ این شرکت‌ها مجموعاً مکلف به احداث ظرفیت ده هزار مگاوات برق شدند. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، سهامدار صددرصدی شرکت پویاانرژی، از طریق این شرکت و در راستای این تفاهمنامه اقدام به افزایش ظرفیت ۳۶۶ مگاواتی نیروگاه شهید باکری سمنان نمود و شرکت پویاانرژی دو واحد گازی را طی ۵ و ۱۱ ماه به سرانجام رساند و به شبکه سراسری متصل کرد. لازم به ذکر است شرکت‌هایی که برق خود را از این نیروگاه خریداری کنند، با قطعی برق تابستانی مواجه نخواهند شد؛ چرا که نیروگاه‌های ذیل تفاهمنامه مذکور دارای تضمین عدم قطع و معافیت از پرداخت حق ترانزیت برق هستند.

از برنامه‌های پویاانرژی در سال جاری می‌توان به شروع احداث دو واحد بخار نیروگاه سمنان، شروع پروژه احداث نیروگاه پویای کرمانشاه و راه‌اندازی شرکت پاک‌توان گستر و اجرای نیروگاه CHP شاهرود اشاره کرد.

با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته و پروژه‌های در دست اجرای این شرکت، عملکرد و دستاوردهای مثبتی برای آن در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه به برخی عناوین فعالیت‌های شرکت در سال مالی گذشته که در قالب گزارش هیئت‌مدیره در مجمع این شرکت ارائه شد، اشاره می‌شود:

  • در مدار قرار گرفتن نیروگاه سمنان به عنوان اولین نیروگاه خودتامین ذیل تفاهم نامه ۶۰/۱۷۲۲۴۶ بین وزارت صمت و نیرو
  • در مدار قرار گرفتن نیروگاه خورشیدی و ورود به بورس انرژی نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی سمنان
  • ثبت شرکت مولد نیروگاهی پویای کرمانشاه
  • تدوین برنامه استراتژیک شرکت
  • تدوین دستورالعمل مدیریت ریسک
  • خرید ساختمان اداری
  • طرح طبقه بندی مشاغل و اصلاح احکام
  • ایجاد فرمت جدید گزارش جامع شرکت و تحلیل بازار برق
  • تدوین اولویت‌های تحقیقاتی و طرح‌های پیشنهادی در صنعت نیروگاهیاصلی 481x1024 1

2

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶
شناسه مطلب : 50705
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی