گزارش چیلان از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات : تقسیم سود ۴۰۰ ریالی “ومعادن” به ازای هر سهم/ نصف تولید کنسانتره سنگ آهن کشور در اختیار ومعادن
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با حضور بیش از ۸۱‌.۹۲ درصد سهام‌داران برگزار شد و این مجمع به ازای هر سهم ۴۰ تومان سود تقسیم کرد.

به گزارش   چیلان  ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با حضور بیش از ۸۱‌.۹۲ درصد سهام‌داران برگزار شد و این مجمع به ازای هر سهم ۴۰ تومان سود تقسیم کرد.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت  ومعادن در مجمع این شرکت گفت: سود خالص تلفیقی ومعادن در سال قبل علیرغم وضعیت نزولی قیمت‌ها، بالغ بر ۱۷ همت بود.

وی افزود: سود عملیاتی مجموعه ومعادن ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین ۷۴ درصد به دارایی‌های مجموعه گروه ومعادن اضافه شده است و جمع بدهی‌های نیز ۵ درصد کاهش داشته است. با توجه به ارقام سود و زیان تلفیقی، سود عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ معادل ۱۷۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و دو میلیون ریال بوده است. این رقم افزایش ۵۴ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۵۶ درصدی سود خالص هر سهم را نسبت به سال مالی قبل در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: جمع دارایی‌های شرکت در پایان سال مالی مذکور بر اساس جدول خلاصه ارقام ترازنامه تلفیقی معادل ۴۳۸ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۲۶ میلیون ریال است که نسبت به سال مالی گذشته افزایشی معادل ۷۴ درصد را نشان می‌هد. افزایش ۳۴ درصدی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و افزایش ۲۰۵ درصدی سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت نسبت به سال مالی گذشته نیز از نکات قابل توجه گزارش بود که در صورت خلاصه ارقام ترازنامه تلفیقی آمده است. سود عملیاتی شرکت اصلی معادل ۱۳۵ میلیون و ۴۰ هزار و ۳۷۶ میلیون ریال است که نسبت به سال مالی گذشته ۶۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته‌ی وی بررسی روند تغییر قیمت سهام شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون افزایش حدود ۴۰ درصدی آن را نشان می‌دهد، در حالی که طی همین مدت شاخص کل بورس ۱۴ درصد رشد داشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، ارزش بازار «ومعادن» ۵۱ درصد رشد داشته است. ارزش بازار این شرکت در ۲۰ تیرماه سالجاری معادل یک میلیون و ۱۱۹ هزارو ۹۳۰ میلیارد ریال بوده است. نسبت قیمت به NAV سهم «ومعادن» در پایان خرداد ۱۴۰۱ معادل ۶۱ درصد است. سود پایه هر سهم «ومعادن» در سال مالی مذکور ۱۶۴۲ ریال بوده و از افزایش ۵۴ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: ۹۷ درصد پرتفوی شرکت را مجموعه‌های پذیرفته شده در بورس تشکیل می‌دهند. ترکیب پرتفوی غیربورسی شرکت شامل پویا انرژی ۲۴ درصد، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر ۲۱ درصد، پرتو تابان معادن فلزات ۲۱ درصد، ایریتک ۱۳ درصد، کاوند نهان زمین ۴ درصد و سایر ۱۷ درصد است.

سعد محمدی با اشاره به سهم گروه شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: گروه ومعادن ۵۷ درصد از تولید کنسانتره کشور، ۳۷ درصد از تولید کنسانتره، ۲۳ درصد احیاء مستقیم و ۱۳ درصد فولادسازی کشور است.

به گفته سعد محمدی یکی از عملکردهای شاخص«ومعادن» قراردادنیروگاه سمنان با مبلغ ۸۶ میلیون یورو بوده که این پروژه به بهره برداری رسیده و برق آن عرضه می شود.

وی گفت:  انجام ۷۰ هزار متر مربع کار اکتشافی که ۶۰ هزار متر مربع آن مربوط به شرکت صبانور بوده است و بالغ بر ۸۰ میلیون تن ذخیره جدید سنگ آهن پیدا شده و ارزش برجای آن بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار برآورده شده است ،  همچنین از این میزان اکتشاف  ۱۰ هزار متر مربع آن به شرکت مس جانجا تعلق دارد.

وی اظهار کرد: ارزش پروژه‌های گل‌گهر  ۳.۴ میلیارد یورو بوده و در گهر زمین پروژه‌هایی به ارزش ۲ میلیون یورو در حال انجام است.

مجمه11

وی بیان کرد: طرح‌هایی که در سال ۱۴۰۱ به قطعیت رسیده‌اند شامل اجرای گندله‌سازی دوم شرکت صبا نور به میزان ۹۲۰هزار تن، اجرای ارتقا واحد بخار نیروگاه سمنان، افزایش تولید گندله‌سازی صبا نور، فروش تعدادی از دارایی‌های مازاد شرکت و پیگیری تکمیل فاز دو کک طبس است.

وی ادامه داد: طرح‌های تولید فروسیلیکومنگنز با ظرفیت ۲۵هزار تن، شرکت آریا هامون با ظرفیت ۲۸هزار تن انواع لاستیک سنگین و معدنی، تولید استیل کورد با ظرفیت ۱۵هزار تن و نیروگاه کرمانشاه با ظرفیت ۵۴۹ مگاوات در راستای تنوع‌بخشی به سبد محصولات و حفظ توازن در زنجیره فولاد اجرا شده‌اند.

وی گفت: احداث و کلنگ‌زنی پروژه‌های آهن اسفنجی و فولاد شرکت فولاد کردستان، آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل، آهن اسفنجی فولاد اقلید فارس، اکتشافات شرکت یاقوت توسعه معادن و فلزات خاورمیانه و بخش بخار فار اول نیروگاه سمنان را پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین بیان کرد: صبا نور در تلاش است رتبه خود را به ۱۰ شرکت برتر حوزه معدن ارتقا دهد و برنامه‌های تولید ۲.۵ تن گندله، ۴.۶ میلیون تن کنسانتره و استخراج ۹.۲ میلیون تن سنگ‌آهن را در برنامه‌های آتی خود دارد. ورود به سایر مواد معدنی، سرب و روی، افزایش دامنه اکتشافات و پیشبرد مناسب برنامه‌ها از دیگر برنامه‌های آینده صبا نور است، با اکتشاف سنگ آهن خبر خوبی خواهیم داشت و روند خوبی در صبا نور رخ داده است که تا انتهای سال این خبر خوب را اعلام می‌کنیم‌.

سعد محمدی گفت: ومعادن قطعا افزایش سرمایه خواهد داشت،  در حال حاضر در حال بررسی هستیم و حداکثر تا مرداد، سهامدار عمده به نتیجه می‌رسد.

وی همچنین گفت: ادامه اصلاح ساختار مالی، بررسی‌ ابزارهای نوین تامین مالی، تامین مالی جهت تکمیل زنجیره فولاد، پیگیری اجرای طرح‌های توسعه زیرمجموعه‌ها، کمک به افزایش تولید، فروش و صادرات شرکت‌های زیرمجموعه، توسعه اکتشافات برای کشف معادن جدید، تلاش در راستای توسعه تکنولوژیک، تنوع‌بخشی به سبد محصولات، افزایش سهم در تولید انرژی و… از برنامه‌های آتی  ومعادن هستند.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم ۴۰ تومان سود تقسیم کرد و روزنامه‌های صمت و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۸
شناسه مطلب : 51381
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی