گزارشی اختصاصی چیلان از پیش‌بینی قیمت سنگ آهن و زغال کک تا سال 2026 میلادیزغال‌کک و سنگ آهن در چند سال آینده ارزان می‌شوند / سنگ آهن تا ۷۰ دلار و زغال کک تا ۱۴۰ دلار در تن افت می‌کنند
فیچ‌ریتینگز، شرکت تحلیلگر امریکایی پیش‌بینی کرده که قیمت سنگ آهن در سه سال آینده میلادی سیر کاهشی داشته باشد و نرخ آن تا 70 دلار هم افت کند. پیش‌بینی  فیچ از قیمت زغال کک در سال‌های یادشده نیز کاهش تدریجی و رسیدن به رقم 140 دلار در تن تا سال 2026 میلادی است.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، فیچ‌ریتینگز در جایگاه یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی در امریکا پیش‌بینی خود را از قیمت سنگ آهن و زغال کک در ادامه سال ۲۰۲۳ و سه سال آینده میلادی ارائه کرده است.

بنا بر گزارش این شرکت قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ میلادی از ۱۰۰ دلار در تن به ۱۰۵ دلار افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۵ و ۲۰۲۶ میلادی نیز قیمت هر تن از این کالا به ترتیب ۸۵ دلار، ۷۵ دلار و ۷۰ دلار باشد.

بنا بر گفته فیچ، جریان افزایشی قیمت و رشد آن به فراتر از ۱۰۰ دلار در سال جاری برآمده از افزایش تقویت از سوی فولادسازان چینی بوده است. در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی حجم صادرات سنگ آهن از مبدا برزیل کاهشی بود اما تا ماه ششم سال (ژوئن) بر شمار محموله‌های کشتی حاوی سنگ آهن که از مبدا برزیل به سوی چین می‌رفتند افزوده شد و این اتفاق جریان افزایش قیمت را تقویت کرد.

همچنین همان طور که انتظار می‌رفت، تقاضا از سوی اروپا برای سنگ آهن همچنان ضعیف است.

فیچ در ادامه پیش بینی می‌کند قیمت جهانی سنگ آهن در نیمه دوم سال جاری میلادی کاهش یابد، چون از شدت تقاضای فولادسازان چینی کاسته می‌شود و عرضه جهانی سنگ آهن نیز افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی فیچ از قیمت جهانی زغال کک در ادامه سال جاری میلادی و سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ترتیب ۲۲۰ دلار، ۱۵۰ دلار، ۱۵۰ دلار و ۱۴۰ دلار در هر تن است. بنا بر تحلیل این موسسه آنچه جریان کاهشی قیمت این کالا را در ماه‌ها و سال‌های پیش رو رقم می‌زند، تضعیف تقاضای آسیا و همزمان با آن تقویت عرضه جهانی است.

2

تاریخ انتشار : ۴ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹
شناسه مطلب : 50970
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی