گزارش چیلان از آخرین معاملات شمش بلوم در بورس کالااستراتژی صحیح بورس کالا برای تنظیم بازار فولاد
روز دوشنبه 5 تیر بیش از 113 هزار تن شمش بلوم SP5 با میانگین قیمت 20449 تومان در بورس کالا معامله و سبب شد نوردکاران بتوانند شمش مورد نیاز خود برای چند هفته آتی را تامین کنند. تقاضا برای این کالا نسبت به عرضه 1.6 درصد افزایش یافته بود.

به گزارش   چیلان  ، روز دوشنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۲، بورس کالا میزبان عرضه بیش از ۱۱۳ هزار تن شمش بلوم SP5 بود. با توجه به تقاضای ۱.۶ برابری و با احتساب معاملات مچینگ، ۹۰ درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. برای این کالا ۱۸۷ هزار و ۱۹۵ تن تقاضا وجود داشت.

قیمت میانگین موزون شمش SP5 در معاملات این روز ۲۰۴۴۹ تومان در هر کیلو بود، این رقم نسبت به معاملات هفته گذشته کاهش ۰.۲ درصدی داشت.

تحلیل  چیلان  از معاملات این روز به این شرح است که اقدام به موقع بورس کالا در کاهش پیش‌پرداخت خرید شمش فولادی از ۳۰ به ۱۰ درصد باعث شد تا تعداد بیشتری از نوردکاران بتوانند شمش مورد نیاز خود برای چند هفته آتی را تامین کنند. این موضوع از آنجایی در جلوگیری از برهم‌ریختگی بازار فولاد اهمیت دارد که کاهش اجباری تولید شمش فولادی از میانه تیرماه به دلیل تشدید محدودیت‌های برقی فولادسازان موجب کاهش عرضه آن خواهد شد.

 

شمش بلوم

 

2

تاریخ انتشار : ۶ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
شناسه مطلب : 51016
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی