رشد ۵۰ درصدی تولید در صبا فولاد خلیج‌فارس
شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس؛ با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در سال، در سه‌ماهه نخست امسال موفق به ثبت رشد ۵۰ درصدی در تولید شد.

به گزارش  چیلان ، مدیر عامل این شرکت گفت: علاوه بر تولید سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۳۰ هزار و ۱۳ تن درمقایسه با دوره مشابه سال قبل، ثبت حدنصاب جدید تولید ماهیانه در خرداد نیز به میزان تولید ۱۲۵ هزار و ۲۱۳ تن رسید که از دیگر موفقیت‌های این شرکت فولادی به شمار می‌رود.

احسان دشتیانه افزود: در سال رشد تولید مهار تورم، با پشتکار و تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس امیدواریم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت تولید سالانه دست یابیم.

وی گفت: شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران و همچنین به عنوان نگین فولاد ایران در آستانه ورود به بازار سرمایه است و در چند هفته آینده شاهد عرضه اولیه آن به شیوه سهام، با مشارکت سهام‌داران خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس افزود: با مشارکت سهامداران جدید در افزایش سرمایه برای تامین بخش نخست سرمایه طرح توسعه شرکت (مرحله دوم صبا فولاد خلیج فارس) استارت خورد که تولید آن یک و هفت دهم میلیون تن آهن اسفنجی و بریکت گرم بوده و با بهره‌برداری کامل، ما را تبدیل به یکی از بزرگترین واحد‌های تولید آهن اسفنجی کشور و جز تولید کننده‌های بریکت دنیا می‌کند.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: کلنگ‌زنی این طرح اسفندِ پارسال در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورو با حضور استاندار هرمزگان انجام شد و در ۲۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی مرحله دوم صبا فولاد خلیج‌فارس با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ نفر و غیرمستقیم پنج هزار نفر است، افزود: این مرحله پس از تکمیل و وارد مدار تولیدشدن، توان تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن ظرفیت تولید بریکت گرم و آهن اسفنجی را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت صبافولاد خلیج فارس همچنین با اشاره به به نیروی انسانی شاغل در این شرکت گفت: در مجموع ۵۱۰ نفر نیروی مستقیم و ۳۰۰ نیروی پیمانکاری در این شرکت مشغول به کار هستند.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
منبع : واحد مرکزی خبر
شناسه مطلب : 51244
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی