در نشست خبری سعدمحمدی با اصحاب رسانه مطرح شد:۶١طرح معدنی و فلزی با سه میلیارد دلار ارزش سرمایه‌گذاری/نقش دانش بنیان ها در ومعادن/نیروگاه سمنان نخستین طرح تکمیلی پیشران/ برنامه ومعادن برای یک واحد جدید کنسانتره سنگ آهن
اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد یکساله ومعادن و جزئیات پیشرفت 7 طرح پیشران پرداخت و برنامه‌های جدید ومعادن در حوزه فولاد و صنایع معدنی را تشریح کرد و خبر داد.

به گزارش  چیلان ، اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد یکساله ومعادن و جزئیات پیشرفت ۷ طرح پیشران پرداخت و برنامه‌های جدید ومعادن در حوزه فولاد و صنایع معدنی را تشریح کرد و خبر داد.

اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات روز دوشنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲، در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: مجموع سرمایه گذاری ومعادن در ۶۱ طرح صنعتی و معدنی شامل ۳ میلیارد دلار است که عدد قابل توجهی است. وی افزود: میزان سود خالص ما رشد خوبی داشته و در سال ۱۴۰۱، بیشترین سود سنواتی خود را داشته که بیانگر نگاه رو به رشد در سرمایه‌گذاری توسعه معادن است.

وی در خصوص ۷ طرح پیشران و در دست اجرا این مجموعه گفت: پروژه های آهن اسفنجی بیجار (کردستان) فولاد قروه ( کردستان )، آهن اسفنجی اقلید (فارس)، آهن اسفنجی آرتاویل (اردبیل)، نیروگاه پویا، گندله صبا امید و کنسانتره سنگ آهن صبا نور از جمله طرح های در دست اجرای این مجموعه به شمار می روند که برای اجرای این طرح ها نیاز مالی ۱/۲ میلیاردی وجود دارد که از طریق بانک ها این نیاز را برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه فولاد کردستان ۱۲.۱۶ درصد ذوب فولادسازی حدود ۱۰ درصد گندله سازی شهرک ۵۳ – ۲۴ درصد، نیروگاه خورشیدی ۸۰ درصد فولادسازی اردبیل ۱۳.۶۶ درصد و فولادسازی اقلید ۲ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: نیروگاه سمنان با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات سیکل ترکیبی که متعلق به ومعادن است، در واقع نخستین طرح پیشران اقتصادی است در مدت یکسال اجرا و به پایان رسید و در واقع تکمیل این طرح به منزله یک رکورد محسوب می شود و اکنون فعال است.

وی در ارتباط با میزان سرمایه گذاری های انجام شده در سال ۱۴۰۱ در پروژه های شاخص گفت: بالاترین میزان با رقم ۱۸ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال متعلق به نیروگاه پویاست و آهن اسفنجی آرتاویل نیز بالغ بر ۱۷ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال ثبت شد.

سعد محمدی با بیان اینکه با ۲ شرکت دانش بنیان همکاری می‌کنیم گفت: اکنون شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان از دانش بنیان های ومعادن به حساب می آید و علاوه براین شرکت کاوشگران صنایع معدنی راشا در حوزه پژوهش در صنایع معدنی فعال است که سهامداران و سرمایه گذاران آن از شرکت های بسیار بزرگ و شناخته شده در حوزه معدن و فولاد هستند و اکنون طرح تبدیل سرباره کوره به کنسانتره از برنامه های این شرکت دانش بنیان است.

وی از شرکت دانش بنیان دعوت کرد تا در صورتی که طرحی در حوزه معادن و فلزات دارند ارائه کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات که طی یکسال اخیر، از پایه تشکیلاتی نهاد مالی تغییر داشته و در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری به صورت مستقیم قرار گرفته است، گفت: سال گذشته ۳۹۱ میلیون دلار ناشی از عملیات، شرکت سوددهی داشته است؛ هدف‌گذاری شده است که این سود تا پایان سال ۱۴۰۶، به بیش از یک میلیارد دلار برسد و هر طرحی تبدیل به مرحله عملیاتی و منجر به سودآوری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مورد تولید در بخش فولاد پیش‌بینی کرد: تولید فولاد طی سال‌های آینده از مرز ۵۵ میلیون عبور خواهد کرد؛ برای تامین خوراک کارخانه‌ها می‌توان اکتشاف را گسترش داد یا سرمایه‌گذاری خارجی انجام دهیم؛ در این خصوص اولین موضوع در حوزه اکتشاف بحث آموزش است؛ نیاز است که تغییری در پرورش نیروی انسانی داشته و با سیستم های جدید اکتشاف آشنا و تجهیزات نوین را بشناسیم. با آشنایی با روش‌های نوین اکتشاف می‌توانیم سرعت را بالا ببریم و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری این شرکت در بازار سرمایه گفت: میزان ارزش بازار در روز گذشته ١۶٨ میلیارد تومان بود و ارزش خالص دارایی‌ها بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان است. توانستیم در تابستان امسال سود سهامداران خرد را پرداخت کنیم.

سعد محمدی با بیان اینکه ۹۵ درصد ارزش دارایی این شرکت در شرکت‌های بورسی شکل گرفته است و نشانگر شفافیت در عملکرد است و بقیه شرکت‌ها را به سمت بورسی شدن می‌بریم.

به گفته وی، ۳۱ شرکت بورسی داریم که ۹۵ درصد ارزش دارایی‌ها را شامل می‌شود و ۴۵ شرکت غیر بورسی به ارزش ۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به وضعیت معدن مس “جانجا” در سیستان و بلوچستان گفت: این معدن دارا مس و طلاست بر این اساس باید سالی ١۶ میلیون تن باید مواد معدنی برداشت شود، برای برداشت مواد متخلص معدنی، باید بیش از ۷۵ میلیون تن عملیات معدنی صورت گیرد از این رو در حال برنامه‌ریزی و طراحی هستیم تا ضمن برداشت، مردمی بومی از منافع این معدن بهره‌مند شوند.

سعد محمدی در پایان گفت: برنامه جدید برای ایجاد یک واحد تولید دو میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن در دست داریم که اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
شناسه مطلب : 57025
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی