علت مثبت های متوالی تجلی در فرابورس
شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات یک شرکت سرمایه گذاری است که علاوه بر سرمایه گذاری در شرکت های معدنی و فلزی، دارای یک پورتفوی ارزشمند بورسی است. تجلی از محل فروش پرتفوی بورسی منابع مالی مورد نیاز جهت پیشبرد پروژه های صنعتی در دست اجراء خود را تامین می کند.

به گزارش  چیلان ،شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات یک شرکت سرمایه گذاری است که علاوه بر سرمایه گذاری در شرکت های معدنی و فلزی، دارای یک پورتفوی ارزشمند بورسی است. تجلی از محل فروش پرتفوی بورسی منابع مالی مورد نیاز جهت پیشبرد پروژه های صنعتی در دست اجراء خود را تامین می کند.

تجلی ۱.۵ همت پرتفوی بورسی دارد

آخرین اطلاعات منتشر شده از تجلی نشان می دهد ارزش پورتفوی بورسی این شرکت ۱,۴۵۰ میلیارد تومان است. شاخص ترین سهم های این پورتفوی بورسی شامل کگل و فملی است. ارزش این دو سهم در پورتفوی بورسی تجلی به ترتیب به ۵۰۰ و ۲۹۰ میلیارد تومان می رسد.

تجلی توسعه معادن و فلزات دارای پتانسیل زیادی برای شناسایی سود از محل فروش شرکت های بورسی خود است. گزارش های افشا شده ی تجلی نشان می دهد که در خرداد ماه سود قابل توجهی را از این محل شناسایی کرده است.

تجلی در دوره یک ماهه خرداد حدود ۵۶ میلیارد تومان سود از فروش بخشی از سهام فملی شناسایی کرده. ۴۴ میلیارد تومان هم سود از محل فروش سهام صبانور و سهام دیگر از پرتفوی خود و جمع سود حاصل از فروش سهام خرداد ماه این شرکت را از ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

روایت سودهای شیرین

این شرکت طی دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نیز ۱۴,۵ میلیارد تومان سود از فروش سهام خود کسب کرده بود. بدین ترتیب مجموع درآمدهای سه ماهه اول امسال تجلی که از محل فروش سهام بورسی خود به دست آورده از ۱۳۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.

این درحالی است که شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از پتانسیل های بیشتری در زمینه شناسایی سود فروش سهام برخوردار است. به طوری که از ۵۹۴ میلیون برگه سهم فملی که تحت مالکیت این شرکت قرار داشته تا کنون ۱۸۴ میلیون برگه سهم آن به فروش رسیده و هنوز حدود ۴۱۰ میلیون برگه سهم از سهام فملی همچنان در دست تجلی قرار دارد که فقط از محل فروش این تعداد از سهام فملی می تواند ۱۱۰ میلیارد تومان سود دیگر را شناسایی کند.درصورت محقق شدن ، درآمد حاصله به میزان ۲۰% سود خالص سال قبل خواهد بود.

پیش بینی می شود ؛ در این بازه زمانی یکی از مهمترین پتانسیل های شناسایی درآمد شرکت تجلی در خصوص فروش سهام بورسی را می توان از محل فروش فملی دانست. به نحوی که اگر تجلی مانند ماه های گذشته همچنان به فروش سهام فملی خود ادامه دهد با احتساب فروش ها و درآمدهای قبلی و تنها با گذشت یکصد روز از سال جاری به سود سنگین ۳۰۰ میلیارد تومانی دست خواهد یافت که این میزان سود نیز برابر است با ۴۰% سود خالص سال گذشته …

بنابراین بازدهی ۷۰ درصدی سهام تجلی در روزهای سپری شده از سال ۴۰۲ بی دلیل نیست.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۹
شناسه مطلب : 51416
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی