صرفه‌جویی ارزی یک و نیم میلیارد دلاری از بومی‌سازی صنایع معدنی
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور تحقق اهداف ساخت داخل، میزان صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی را در سه سال گذشته به یک و نیم میلیارد دلار رساند.

به گزارش  چیلان ، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور تحقق اهداف ساخت داخل، میزان صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی را در سه سال گذشته به یک و نیم میلیارد دلار رساند.

از جمله شرکت‌های پیشرو در پیاده‌سازی این راهبرد، می‌توان به ملی صنایع مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، چادرملو، گل‌گهر، گهرزمین، آلومینیوم جنوب، تهیه و تولید مواد معدنی، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان، آلومینای ایران، مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش ایمیدرو اشاره کرد.

طبق گزارش دفتر بومی‌سازی و ساخت داخل ایمیدرو، به منظور هدف‌گذاری صرفه‌جویی ارزی از محل بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور، برنامه‌ها و اقدامات شرکت‌ها به طور منظم پایش می‌شود و میزان صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی، افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش؛ بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع در سال‌های گذشته، موجب شد تا خطوط تولید در شرایط تحریم به دلیل تأمین به موقع قطعات، دچار وقفه نشود.

بومی‌سازی از جمله راهبرد‌های اصلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) محسوب می‌شود.

ایمیدرو 12

2

تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
شناسه مطلب : 51490
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی