تقسیم سود ۲۵ تومانی به ازای هر سهم در مجمع «فخوز»
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با مشارکت 73درصد از سهامداران برگزار شد و این مجمع به ازای هر سهم 25 تومان سود تقسیم کرد.

به گزارش   چیلان  ، در مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تقسیم سود نقدی ۲۵ تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران رسید همین طور مقرر شد سود سهام سهامداران حقیقی ۲۴ مرداد ماه واریز شود.

مهندس امین ابراهمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در مجمع این شرکت گفت: در سال گذشته، تولید مطابق با اسـتانداردهای بین‌المللی و رقابت‌پذیری محصـولات شرکت پیش رفت و ضـمن پاسخگویی به تقاضای داخلی و تأمین مواد اولیه کارخانه‌های نوردی و علیرغم تمامی محدودیت‌های بین‌المللی ناشی از تحریم‌ها و محدودیت‌های انرژی، محصولات شرکت به ۹ کشور جهان صادر شد.

وی گفت: ۳۷ میلیون ریال صرفه‌جویی از طریق ساخت و بومی‌سازی قطعات صورت گرفت.

وی ادامه داد: تولید ۳ میلیون و ۵۷۰ هزار تن شمش فولادی، تولید ۵ میلیون و ۵۶۱هزار تن گندله، تولید ۳ میلیون و ۶۰۵هزار تن آهن اسفنجی، فروش ۴ میلیون و ۶۵هزار تن محصول اصلی و فرعی در بازارهای داخلی و صادراتی، صادرات یک‌ میلیون و ۲۹۳هزار تن محصولات اصلی و فرعی، ثبت رکورد تولید بلوم و بیلت به میزان ۲۴۴هزار و ۲۴۳ تن پس از چهار سال و افزایش تولید ماهانه گندله در پلنت یک به میزان ۳۳۲هزار و ۳۹۹ تن پس از چهار سال از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ بودند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: ارتقای رکورد تولید ماهانه بلوم و بیلت به میزان ۲۴۴هزار و ۲۴۳ تن پس از چهار سال، شکست رکورد تعداد ذوب در واحد بیلت یک با بیست ذوب در مدت‌ زمان یک هزار و ۲۸۸ دقیقه، رکورد روزانه تولید اسفنجی زمزم ۲ به میزان ۳هزار و ۲۸۲ تن، دستیابی به رکورد تولید روزانه شمش فولادی به میزان ۱۳هزار و ۷۲۸ تن، رکورد تولید آهک به میزان ۸۹۴ تن، شکستن مرزهای تولید و ثبت رکورد ماهانه ۳۵۱هزار تن شمش و ۳۷۳هزار تن آهن اسفنجی برای اولین بار در تاریخ گروه فولاد خوزستان، ثبت کمترین نرخ مصرف انرژی فولادسازی و کوره‌های قوس الکتریکی فولاد خوزستان نسبت به ۱۰ سال گذشته به میزان ۸۱۲ و ۷۲۸ کیلووات ساعت بر تن، دیگر دستاوردهای مهم شرکت هستند.

وی افزود: شـرکت فولاد خوزستان باهدف تولید ۳.۸ میلیون تن و صـادرات ۱.۳ میلیون تن شـمش فولادی به‌ عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده شمش فولادی در کشور، نقشی محوری در تامین مواد اولیه شرکت‌های نوردی دارد.

وی تاکید کرد: اندونزی، غنا، چین، تایلند، اردن، عمان، ترکیه، قطر و آلبانی عمده مقاصد صادراتی شرکت هستند.

امین ابراهیمی در ادامه بیان کرد: مگامدول آهن اسفنجی زمزم ۳ در شهریور یا مهرماه سال جاری افتتاح خواهد و فولاد شادگان هم به زودی راه اندازی می‌شود همچنین پروژه توری باد برای نخستین بار در کشور در فولاد خوزستان در سال جاری افتتاح می‌شود.

وی گفت: ۱۸۰ پروژه تعریف شده، ۴۶ پروژه به اتمام رسیده و ۵۵ پروژه در دست اجرا است، نوسازی کوره‌های فعلی از مهم‌ترین پروژه‌های فولاد خوزستان است. در برنامه چند ساله با بازسازی کوره، کوره ۷ را هم وارد مدار می‌کنیم.

وی تولید ۴ میلیون تن فولاد، اجرای طرح‌های توسعه و اتمام پروژه زمرم ۳ را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این شرکت برشمرد.

امین ابراهیمی گفت: اجرای پروژه پست مستقیم ۴۰۰ کیلوولت و اهواز ۲ با پیشرفت فیزیکی ۹۹.۵درصدی، اجرای پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت با پیشرفت فیزیکی ۹۹درصدی، توسعه و نوسازی پست برق تصفیه‌‌خانه آب کوت عبدالله با پیشرفت فیزیکی ۵۱درصدی، احداث کولینگ تاور ۲۷۸ با درصد پیشرفت فیزیکی ۷۷درصد، احداث تصفیه‌خانه شیمیایی پساب صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۹۹.۵درصد و احداث پست ۹-۱ احیا با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰درصد از مهم‌ترین اقدامات شرکت در زمینه صرفه‌جویی انرژی بوده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان اظهار کرد: احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی با پیشرفت فیزیکی ۳درصد، برق‌رسانی به پست‌های ۹ و ۱۱ با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰درصد، احداث کارخانه اکسیژن ۴ با پیشرفت ۱۵درصد و احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات و با پیشرفت ۱۰درصد نیز از دیگر اقدامات فخوز در بخش انرژی هستند.

وی بخش نامه های خلق الساعه و وضع عوارض، مشکلات دسترسی به منابع انرژی، عدم فراهم بودن زیرساخت‌های حمل و نقل و  عدم توان زنجیره را از مهم ترین چالش های صنعت فولاد برشمرد.

وی گفت: محدودیت برق در سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ منجر به از دست رفتن ۹۰۰ هزار تن شمش  در این واحد شد،”فخوز” برای حل مشکل انرژی در حال سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی است.

وی در پایان گفت: پهنه شماره ۳ بلوک آباده جازموریان به ذخیره مناسب رسیده و در حال اخذ پروانه هستیم. طرح توسعه ۶۰۰ هزار تنی کنسانتره را برنامه ریزی کرده ایم که امیدوارم امسال به بهره برداری برسد.

در پایان این مجمع مقرر شد سود نقدی سهامداران حقیقی فولاد خوزستان، ۲۴ مرداد از طریق سامانه سجام واریز شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲
شناسه مطلب : 51841
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی