مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پنل همایش تخصصی تاب‌آوری صنعت فولاد :چالش عمده در حوزه تاب‌آوری صنعت فولاد چیست؟
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در همایش تاب آوری صنعت فولاد تصریح کرد : قیمت مواد اولیه و جنگ روسیه و اوکراین و کمبود گاز ارزان قیمت اصلی ترین چالش های صنعت فولاد است .

به گزارش  چیلان ، مدیرعامل فولاد خوزستان در همایش تاب آوری صنعت فولاد تصریح کرد : قیمت مواد اولیه و جنگ روسیه و اوکراین و کمبود گاز ارزان قیمت اصلی ترین چالش های صنعت فولاد است .

ابراهیمی گفت: قیمت بالای مواداولیه، کمبود گاز ارزان‌قیمت، تداوم جنگ اوکراین و ادامه تحریم روسیه، سهم ۴۰ درصدی کوره قوس‌الکتریکی در اروپا و سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی سود از کل هزینه‌های تولید فولاد از عوامل تداوم اختلالات در زنجیره تامین به شمار می‌روند.

وی گفت:  رشد ۴۰ درصدی درآمدهای عملیاتی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرکت‌های بورسی و فرابورسی نشانگر آن است که فولاد با رشد ۱۴ درصدی در درآمد و همچنان رشد ۲/۵ برابری در بهای تمام‌شده داشته است.

وی افزوذ: در شش ماهه ابتدایی سال‌جاری، فولاد خوزستان تنها ۴ ماه تولید داشته است. از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۵۴۰ هزار تن کاهش تولید در صنعت فولاد داشته‌ایم که این به معنای از دست رفتن ۱۱ هزار میلیارد تومان در فروش و سه هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان از سود است.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته حجم زیادی از تولید را به دلیل کمبود گاز و برق از دست دادیم.

وی در ادامه صحبت های خود افزایش هزینه های مالیاتی را از دیگر چالش فولادسازان برشمرد و گفت: تنها راهکار توجه نهادهای دولتی به پیشنهادات انجمن ها و نهادهای غیردولتی فولادی است.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶
شناسه مطلب : 54241
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی