شمارش معکوس افتتاح بزرگ ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور در شرکت فولاد خوزستان آغاز شد
با راهبری و نظارت شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب، عملیات اجرایی احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در شرکت فولاد خوزستان، از مهرماه ۱۳۹۸ کلید خورد. این ابر پروژه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی و قابلیت افزایش تولید تا ۲/۲ میلیون تن در سال، شرکت فولاد خوزستان را به بزرگ ترین قطب تولید آهن اسفنجی کشور تبدیل می کند.

به گزارش  چیلان ،با راهبری و نظارت شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب، عملیات اجرایی احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم ۳) در شرکت فولاد خوزستان، از مهرماه ۱۳۹۸ کلید خورد. این ابر پروژه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی و قابلیت افزایش تولید تا ۲/۲ میلیون تن در سال، شرکت فولاد خوزستان را به بزرگ ترین قطب تولید آهن اسفنجی کشور تبدیل می کند. شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب به عنوان مشاور گروه فولاد خوزستان با راهبری، نظارت بر اجرا، مهندسی، تامین و تدارکات این پروژه، نقش پررنگی در تحقق چشم انداز فولاد خوزستان و ارتقای بهره وری در صنعت فولاد کشور ایفا نموده است.

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این باره اظهار داشت: کارخانه زمزم ۳ با ۹۶ درصد پیشرفت، در مهرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید و با در مدار آمدن این پروژه عظیم، زنجیره تولید در شرکت فولاد خوزستان تکمیل می شود که علاوه بر خودکفایی و رفع نیاز فولاد خوزستان، امکان تامین بخش عمده ای از نیاز صنعت فولاد کشور به آهن اسفنجی محقق می گردد.

وی گفت: در پروژه زمزم ۳ به موجب جمع آوری تکنولوژی قدیمی HYL و جایگزینی کارخانه زمزم ۳ با تکنولوژی جدید میدرکس، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، با تقلیل حدود ۳۰ درصدی گازهای گلخانه ای، گام های مهمی در حوزه زیست محیطی برداشته شده است. از نظر خصوصیات فنی می توان به ظرفیت تولید گاز احیایی به میزان ۲۷۵ هزار نرمال متر مکعب و از نظر ابعاد کوره با قطر ۷ هزار و ۱۵۰ میلی متر به عنوان بزرگترین کوره احیایی مستقیم در ایران اشاره کرد که در این حوزه دارای بزرگترین ریفورمر با بیشترین تعداد تیوب در کشور می باشد.

ابراهیمی افزود: این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو و در مساحت ۵ هکتاری در قلب شرکت فولاد خوزستان احداث شده است. احداث این کارخانه موجب اشتغال زایی برای ۱۰۰۰ تن نیروی انسانی شده که در مرحله بهره برداری از این کارخانه، اشتغال زایی ۲۰۰ تن را به دنبال خواهد داشت. با توجه به گستردگی پروژه زمزم ۳، مشارکت ۱۰ شرکت دانش بنیان، ۳۸ شرکت خارجی و ۱۲۸ شرکت داخلی در بخش های اجرا، خرید، تامین، تدارکات و تامین سازه های فلزی را به دنبال داشته است.

شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب با تکیه بر دانش، تخصص و همت بلند مهندسان نخبه و تراز اول همچون سوابق موفقیت آمیز خود در گذشته، در اجرا و به ثمر رساندن این ابر پروژه، برگ زرینی دیگر در کارنامه افتخارات خود ثبت نموده است و با ایفای نقش موثر در ارتقای بهره وری صنعت فولاد کشور، گام های مستحکم در این راستا برداشته است.

photo ۲۰۲۳ ۰۷ ۲۲ ۱۸ ۰۲ ۳۴

2

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۶
شناسه مطلب : 51959
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی