اختصاصی چیلانافت قابل‌توجه حجم و ارزش صادرات مفتول فولادی ترکیه / اصلی‌ترین مقاصد صادراتی کدام کشورها هستند؟
داده‌های مرکز آمار ترکیه حاکی از آن است که حجم صادرات مفتول فولادی این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی حدود 60 درصد و ارزش صادرات این کالا حدود 70 درصد افت سالانه داشته است.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، داده‌هایی که مرکز آمار ترکیه منتشر کرده حاکی از آن است که در شش ماه نخست سال جاری میلادی ۲۳۹ هزار و ۷۴۲ تن مفتول فولادی از این کشور صادر شده، این حجم از صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین ارزش حاصل از صادرات مفتول فولادی ترکیه در نیم‌سال نخست سال جاری میلادی ۲۶۸ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار بوده است، این رقم نیز نسبت به نیمه اول سال گذشته میلادی ۶۶.۸ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است کاهش ارزش صادرات محصولات فولادی ترکیه تنها به مفتول خلاصه نمی‌شود،  چیلان  در خبری که روز ۱۷ مرداد سال جاری منتشر کرد به این موضوع اشاره داشت که حجم صادرات فولاد ترکیه در نیمه اول امسال ۴۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش بیشتر بود اما ارزش صادرات این محصولات ۵۲.۵ درصد کاهش یافت.

در جدول زیر اصلی‌ترین مقاصد صادراتی مفتول فولادی ترکیه در نیم‌سال نخست امسال، حجم صادرات در این مدت و تفاوت آن با مدت مشابه سال پیش گردآوری شده است.

ارقام جدول گویای این است که حجم صادرات در شش ماهه سال جاری نسبت به شش ماهه سال گذشته به همه مقاصد به جز استرالیا و مصر کاهش داشته است.

لوگو 15

2

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۲
شناسه مطلب : 52908
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی