اختصاصی چیلانکارخانه تعطیل شده فولاد آلیاژی ملایر احیا شد
واحد تولیدی فولاد آلیاژی ملایر که از حدود شش سال پیش به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود آغاز به کار کرد.

به گزارش  چیلان ، یک منبع کارگری در استان همدان گفت: پس از گذشت شش سال از تعطیلی کامل کارخانه فولاد آلیاژی ملایر واقع در کیلومتر ۲۵ جاده بروجرد به دلیل مشکلات مالی، برخی مسئولان استانی از آغاز به کار آزمایشی آن خبر دادند.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۲۰۰ کارگر شاغل داشت که همگی بیکار شده‌اند، اظهار داشت: این کارخانه به یک سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

او همچنین گفت: پیش از این واحد از سال ۹۶ تا ۹۹نیز به یک سرمایه‌گذار دیگر واگذار شده بود که موفق به راه‌اندازی کارخانه نشد.

به گفته این منبع آگاه این واحد تولیدی به عنوان یک واحد قدیمی به دلیل مشکلات مالی از سال ۸۸ با رکود مواجه شد تا جایی که اقساط بانکی کارفرما به یکی از بانک‌های دولتی به تعویق افتاد و در نهایت با فشار طلبکاران نیمه‌فعال شد و بعد از چند سال امکان ادامه فعالیت را از دست داد.

او اظهار کرد: با کناره‌گیری مدیریت سابق کارخانه، مسئولان بعد از سه سال پیگیری توانستند با جذب سرمایه‌گذار جدید، کارخانه فولاد آلیاژی ملایر را به مرحله راه‌اندازی برسانند به طوری‌که روز گذشته فعالیت این کارخانه که بومی‌سازی شده با حضور برخی مسئولان به صورت آزمایشی راه اندازی شدند.

وی افزود: برای آغاز به کار در حال حاضر ۱۰۵نفر در کارخانه مشغول کار هستند و از هفته‌های آینده به مرور کارگران برای گسترده شدن فعالیت کارخانه برگشت داده می‌شوند.

واحد تولیدی فولاد آلیاژی ملایر یک واحد ذوب و نورد است که کلاف و میلگرد با ظرفیت اسمی ۲۰۰ هزار تُن در سال تولید می‌کند، در همین حال مدیریت قصد دارد با راه‌اندازی واحد تولید آهن اسفنجی به تعداد کارگران کارخانه بیفزاید.

منبع: ایلنا

 

2

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
شناسه مطلب : 53093
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی