مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالکس :چرا فولادساز باید نیروگاه ساز شود! / مدیریت برق کشور، مدیریت خاموشی است!
دکتر فولادگر در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان گفت: زنجیره تولید فولاد، از اهمیت بالایی برای صنعت و اقتصاد کشور برخوردار است و بدون داشتن یک سند برای توسعه آن نمی‌توانیم شاهد پیشرفت این زنجیره باشیم.

به گزارش  چیلان ،فولادگر گفت: زنجیره تولید فولاد، از اهمیت بالایی برای صنعت و اقتصاد کشور برخوردار است و بدون داشتن یک سند برای توسعه آن نمی‌توانیم شاهد پیشرفت این زنجیره باشیم. البته پیشنهادات و اقداماتی در طول این سال‌ها انجام شده اما سند مدونی که دولت به عنوان بخش حاکمیتی در اختیار این صنعت بگذارد هنوز وجود ندارد.

وی گفت: علاوه براین، چالش‌ها و تهدیدهایی را در صنعت فولاد شاهد هستیم که نبود سنگ آهن برای تولید فولاد یکی از این چالش‌ها است و برای فائق آمدن بر آن، اکتشافات جدید و معدن‌کاری فراسرزمینی باید در دستور کار قرار بگیرد.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نبود استخراج با فناوری بالا و به‌روز یکی دیگر از اتفاقاتی است که صنعت فولاد را تهدید می‌کند که در این زمینه نیازمند تحولی عظیم هستیم. به طور مثال برخی از دامپتراک‌های موجود امروز به خاطر تحریم از کار افتاده‌اند که در این زمینه می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات انرژی نظیر محدودیت‌های گاز و برق در فصول مختلف سال نیز از جمله این چالش‌هاست و صنایع طبق برنامه هفتم باید خودتأمین این مشکل را حل کند. این در حالی است که امروز تمرکز صنایع باید بر کار خودشان باشد و این ضعف است که ما نمی‌توانیم بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری تولید برق فعال کنیم.

فولادگر تصریح کرد: مدیریت برق صنعت کشور به مدیریت خاموشی تبدیل شده و امروز برای رفع نیاز برق کشور شاهد محدود کردن برق صنایع هستیم که این موضوع نیز باید اصلاح شود تا سرمایه‌گذاران در عرصه تولید برق ورود بیشتری داشته باشند.

وی تأکید کرد: اصلاح ساختار خود شرکت‌های فولادی و افزایش بهره‌وری یکی از اتفاقات دیگری است که باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد تا چالش‌های این شرکت‌ها کمتر شود که به طور مثال فولاد مبارکه در این زمینه اتفاقات خوبی را رقم زده و علاوه بر آن کاهش مصرف آب و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها انجام داده است که باید از این شرکت‌ برای کاهش مصارف و پیشرو بودن در این زمینه تشکر کرد.

2

تاریخ انتشار : ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۳
شناسه مطلب : 53396
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی