راهبرد جذب سرمایه گذار خارجی به درستی تدوین نشده است
در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت فولاد کشور باید سه شرط مد نظر قرار گیرد که اولین و مهم ترین آن داشتن راهبرد در این زمینه است.

به گزارش  چیلان ، حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای توسعه بخش معادن و صنایع معدنی کشور، جذب سرمایه گذاری داخلی وخارجی است گفت: برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید استراتژی داشته و اولویت ها را تعیین کنیم.

وی افزود: اگرچه در سال ۹۴ ” نقشه جامع معادن” تهیه شد اما تاکنون این سند به اجرا درنیامده و برنامه عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای آن تهیه نشده است. حتی با با وجود قوانینی چون قانون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، همچنان در زمینه سرمایه گذاری خارجی به راهبرد نیاز است و در غیر این صورت بی نتیجه می ماند.

فولادگر به تشریح سه شرط در جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه در حوزه فولاد پرداخت و اظهار داشت: اولین شرط داشتن راهبرد است و دومین شرط، سرمایه گذاری خارجی در زمینه انتقال تکنولوژی از خارج به داخل می باشد.

وی سومین شرط را هم استفاده از ظرفیت داخل با رعایت قانون حداکثر دانست و گفت: شرط سوم به این معناست که تأمین کالا و اجرای پروژه در هر طرحی با اولویت استفاده از مواد و موقعیت ها در داخل کشور باشد. به طور مثال اکنون شرکت های زیادی در ایران هستند که بیشتر تجهیزات کارخانه های فولادسازی را تولید می کنند. بنابراین در زمینه تجهیزات به کمک خارجی ها نیاز نداریم بلکه قراردادهای خارجی ما باید به سمتی رود که ظرفیت تولید کارخانه ها را افزایش دهد.

2

تاریخ انتشار : ۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
شناسه مطلب : 11711
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی