اختصاصی چیلانمقایسه روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS / پیش‌بینی افزایش تدریجی قیمت اسلب صادراتی ایران
قیمت بیلت صادراتی CIS در ادامه روند ملایم صعودی خود، در هفته منتهی به 3 شهریور با دو درصد رشد نسبت به هفته قبل از آن به 460 دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، این سومین هفته صعودی قیمت شمش CIS پس از کف‌سازی در محدوده ۴۳۰ دلار محسوب می‌شود.  چیلان  در تحلیل‌های قبلی خود از سیگنال های این کف‌سازی خبر داده بود. (اینجا)

قیمت شمش صادراتی ایران نیز از ۴۶۵ دلار به ازای هر تن با رشد ۰,۹ درصدی به ۴۶۹ دلار بر تن، همچنان در سطحی بالاتر از بیلت CIS قرار گرفت. قیمت بیلت صادراتی ایران در سه هفته اخیر در پی رشد قیمت بیلت CIS با رشد همراه بود. نکته مهم این است که با توجه به تفاوت آهنگ رشد این دو قیمت، فاصله قیمتی شمش CIS و فوب ایران به ۹ دلار بر تن معادل ۲ درصد کاهش یافته است!

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز در هفته گذشته در سطح ۴۷۰ دلار بر تن قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته حدود ۲,۷ درصد رشد داشت. اسلب صادراتی CIS نیز طی دو هفته گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته است.

قیمت اسلب صادراتی ایران بدون هیچ تغییری در همان سطح ۴۴۰ دلار بر تن مانند چهار هفته گذشته باقی ماند. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران که در هفته گذشته به ۱۸ دلار رسیده بود، با آغاز روند صعودی اسلب CIS در دو هفته اخیر به ۳۰ دلار بر تن معادل ۶ درصد افزایش یافته و بنابراین با توجه به تجربه‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود قیمت اسلب صادراتی ایران نیز رشد ملایم خود را آغاز کند.

photo 2023 08 27 10 54 50

 

2

تاریخ انتشار : ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۳
شناسه مطلب : 53537
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی