جزئیات مصوبه نهایی نرخ گاز صنایع/ مصوبه دولت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها
بر اساس مصوبه هیئت دولت تا پایان برنامه هفتم، نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس فرمول محاسبه خواهد شد اما این در حالی است که ضریب مدنظر دولت برای نرخ گاز مجتمع های احیا فولاد همچنان ۶۰ درصد باقی مانده در حالی که درخواست فولادسازان ضریب ۳۰ درصدی بوده است! این ضریب حتی در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۰ درصد تعیین شده بود.

به گزارش  چیلان ، بر اساس مصوبه هیئت دولت تا پایان برنامه هفتم، نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس فرمول محاسبه خواهد شد اما این در حالی است که ضریب مدنظر دولت برای نرخ گاز مجتمع های احیا فولاد همچنان ۶۰ درصد باقی مانده در حالی که درخواست فولادسازان ضریب ۳۰ درصدی بوده است! این ضریب حتی در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۰ درصد تعیین شده بود.

در مصوبه هیئت وزیران آمده است که قیمت گاز در بازار تعیین شده از پنجاه هزار (۵۰۰۰۰) ریال کمتر نشود از میانگین ماه قبل قیمت صادراتی گاز ایران بیشتر نشود.
نرخ سوخت گاز واحدهای پتروشیمی ،پالایشگاهها، تلمبه خانه ها و واحدهای احیای فولاد (به استثنای واحدهای کوره بلند) معادل شصت درصد (۶۰)، واحدهای تولید فلزات (شامل واحدهای احیای کوره بلند) چهل و پنج درصد (۴۵) واحدهای تولید سیمان پانزده درصد (۱۵) و سایر واحدهای صنعتی ده درصد (۱۰) نرخ پایه خوراک گاز واحدهای پتروشیمی تعیین می‌شود.
متن کامل مصوبه هیأت وزیران در این خصوص را در زیر ببینید:

نامه نرخ گازنامه وزیر

2

تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۴
شناسه مطلب : 53765
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی