مشاهده کنید: شوک خبری برای صادرکنندگانعوارض صادراتی؛ سیاست وارونه تنبیه به جای مشوق‌های صادراتی
ویدئو: به گزارش چیلان، در بحبوحه اعتراض فولادسازان به دو برابر شدن نرخ گاز صنایع فولادی، خبر شوکه‌کننده دیگری هم رسید: هیات وزیران بر صادرات آهن و فولاد عوارض تعیین کرد؛ آن هم تحت عنوان مواد خام و نیمه‌خام!محصولات زنجیره فولاد در حالی مشمول افزایش عوارض صادراتی شده اند که تولید این محصولات، مازاد بر نیاز داخل است و صادرات آن‌ها منبع قابل توجه ارزآوری برای کشور است.

ویدئو: به گزارش  چیلان ، در بحبوحه اعتراض فولادسازان به دو برابر شدن نرخ گاز صنایع فولادی، خبر شوکه‌کننده دیگری هم رسید: هیات وزیران بر صادرات آهن و فولاد عوارض تعیین کرد؛ آن هم تحت عنوان مواد خام و نیمه‌خام!

محصولات زنجیره فولاد در حالی مشمول افزایش عوارض صادراتی شده اند که تولید این محصولات، مازاد بر نیاز داخل است و صادرات آن‌ها منبع قابل توجه ارزآوری برای کشور است. از سویی، آهن و فولاد در هیچ تعریف بین المللی، خام شناخته نمی‌شود و حتی انجمن جهانی فولاد هم از فولاد نیمه ساخته شده برای شمش و اسلب استفاده می‌کند.

آیا قرار است همچون بهار ۱۴۰۱ و در اوج دامپینگ فولادی روسیه، صادرکنندگان فولاد ایران باز هم با سیاست‌های وارونه تنبیه شوند؟!

موشن‌گرافیک  چیلان  را در ادامه مشاهده کنید:

2

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
شناسه مطلب : 52320
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی